دنیای کریپتو در تسخیر ترامپ‌ها

دنیای کریپتو در تسخیر ترامپ‌ها

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد دونالد ترامپ، اعلام کرده که در حال راه‌اندازی یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (دیفای) جدید است تا به نابرابری‌های موجود در دسترسی به خدمات بانکی پایان دهد، هرچند هنوز راه زیادی تا راه‌اندازی آن باقی است.

ترامپ جونیور پیش‌تر و در تاریخ ۷ آگوست با انتشار توییتی نوشته بود: «ما در شرف تکان دادن دنیای کریپتو با طرحی بزرگ هستیم. امور مالی غیرمتمرکز آینده است، عقب نمانید.» برادرش، اریک ترامپ نیز در همان روز گفته بود: «من واقعاً به کریپتو/دیفای علاقه‌مند شده‌ام. منتظر یک اعلامیه بزرگ باشید.»بسیاری از فعالان بازار فکر می‌کردند که این اظهارات ممکن است به عرضه یک میم‌کوین جدید مربوط باشند. با این حال، ترامپ جونیور در یک جلسه پرسش و پاسخ در تاریخ ۸ آگوست اعلام کرد که قصد ندارد یک میم‌کوین راه‌اندازی کند، بلکه در حال کار بر روی یک پلتفرم دیفای برای مقابله با بانک‌ها است. او جزییات بیشتری درباره این پلتفرم ارائه نداد، اما گفت: «کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم، این است که بخش زیادی از دنیای بانکداری را در اختیار بگیریم. من فکر می‌کنم که نابرابری زیادی وجود دارد که فقط افراد خاصی می‌توانند به منابع مالی دسترسی داشته باشند… بنابراین، مفهوم مالی غیرمتمرکز برای افرادی مانند من بسیار جذاب است.»

او همچنین در این جلسه به میم‌کوین Restore the Republic با نماد RTR اشاره کرد که به دلیل انتشار شایعات غلط در مورد ارتباطش با خانواده ترامپ، دچار نوسانات شدیدی شده بود. اریک ترامپ، دومین پسر ترامپ نیز اخیراً با انتشار توییتی، شایعات مبنی بر ارتباط با این میم‌کوین را رد کرد و آنها را «کاملاً نادرست» خواند. این موضوع باعث شده که ارزش توکن RTR بیش از ۹۵ درصد سقوط کند.

تحولات جدید در بازار ریپل

پس از پایان یافتن دعوی حقوقی میان ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، احتمال تأیید صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) ریپل افزایش یافته است.

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، قاضی آنالیزا تورس پس از چهار سال بررسی، حکم داد که فروش برنامه‌ریزی‌شده XRP به مشتریان خرد از طریق صرافی‌ها، نقض قوانین فدرال اوراق بهادار نبوده است، اما فروش مستقیم آن به سرمایه‌گذاران نهادی، تخلف از قوانین اوراق بهادار محسوب می‌شود و به همین دلیل، ریپل به پرداخت جریمه ۱۲۵ میلیون دلاری محکوم شد. با این حال، این رقم بسیار کمتر از جریمه ۲ میلیارد دلاری است که SEC در ابتدا درخواست کرده بود.این حکم موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره عرضه ETF ریپل شده است.

در این میان، کاشف رضا، بنیان‌گذار پلتفرم Bitinning، در شبکه اجتماعی X اظهار داشته که این حکم باعث آرامش جامعه ریپل شده و انتظار می‌رود که درخواست‌ها برای عرضه ETF این رمزارز به زودی ارسال شوند.  نیت گراسی، کارشناس بازار ETF نیز بر اهمیت این حکم تأکید کرده است.

در همین حال، جفری کندریک، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد، معتقد است که تایید ETFهای اسپات اتریوم نشان می‌دهد که SEC، اتریوم را به عنوان اوراق بهادار نمی‌بیند و این استدلال می‌تواند برای ریپل و سایر آلت‌کوین‌ها نیز صادق باشد.

 او پیش‌بینی می‌کند که ETF ریپل احتمالاً تا سال ۲۰۲۵ راه‌اندازی خواهد شد.از طرفی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برزیل به تازگی اولین ETF اسپات سولانا را تأیید کرده که این امر می‌تواند SEC را به تأیید ETFهای مشابه ترغیب کند.

با توجه به تحولات اخیر، احتمال تأیید ETFهای کریپتو در آینده نزدیک، به ویژه در صورت پیروزی یک رئیس‌جمهور حامی رمزارزها مانند ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴، افزایش می‌یابد.

همچنین، شایان ذکر است که پس از پیروزی اخیر ریپل، برداشت ارز دیجیتال XRP از صرافی‌ها افزایش یافته است. به گزارش پلتفرم ردیابی ویل آلرت (Whale Alert)، امروز، ۶۰ میلیون و ۲۸.۱۴۵ میلیون XRP به ترتیب از صرافی‌های آپ‌بیت و بایننس به کیف‌پول‌های ناشناس منتقل شده‌اند.

افزایش ۱ میلیارد دلاری سرمایه‌ سولانا

قیمت سولانا (SOL) پس از سقوط روز دوشنبه، به تدریج افزایش یافته و سطوح مقاومتی را که از اوایل جولای مشاهده نشده بود، آزمایش می‌کند. با ورود معامله‌گران بیشتر به بازار، پیش‌بینی می‌شود که صعود قیمت این ارز دیجیتال ادامه داشته باشد.

بر اساس نمودار روزانه، سقوط شدید روز دوشنبه که از سقف ۱۹۳ دلار آغاز شد، موجب ثبت کف ۱۰۹ دلار شد. این وضعیت با افزایش حجم پوزیشن‌های لیکوییدشده همراه بود که به وخامت شرایط افزود.

با این حال، خرید معامله‌گران در کف قیمت، بهبودی سریعی را به همراه داشت و قیمت به ۱۲۰ دلار رسید که امید به رشد بیشتر را زنده نگه داشت. بر اساس داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (Coinglass)، مجموع پوزیشن‌های لیکوییدشده کریپتو از حدود ۱ میلیارد دلار در ۵ آگوست به نزدیک ۱۲۰ میلیون دلار در ۷ آگوست کاهش یافته است. در این میان، افزایش چشمگیر ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه سولانا، از ۳.۸ میلیارد دلار ثبت‌شده در ۵ آگوست به ۴.۸۱ میلیارد دلار فعلی، نیز به بهبود احساسات معامله‌گران کمک کرده و احتمال رسیدن قیمت SOL به ۲۰۰ دلار را به شدت افزایش داده است. در حال حاضر، قیمت سولانا بالاتر از منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه قرار دارد که می‌تواند به عنوان یک سطح حمایتی عمل کند.  شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در ناحیه خنثی (۴۳) حرکتی صعودی دارد که سناریوی افزایش قیمت را تأیید می‌کند.

با این حال، برای اطمینان از روند صعودی، باید منتظر افزایش این شاخص به بالای سطح ۵۰ باشیم. در صورت ادامه صعود، اهداف قیمت سطوح ۱۶۰، ۱۸۰ و ۲۰۰ دلار خواهند بود.

در مقابل، اگر خطوط میانگین متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ روزه در نمودار روزانه تقاطع مرگ را تشکیل دهند، این سناریوی صعودی باطل خواهد شد و قیمت کاهش خواهد یافت. در چنین شرایطی، احتمال آزمایش حمایت‌های ۱۴۰، ۱۳۰ و ۱۲۰ دلار وجود خواهد داشت.

 

نظر شما