بی برقی، فولادی ها را نقره داغ کرد

بی برقی، فولادی ها را نقره داغ کرد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به تاثیر اعمال محدودیت های استفاده از برق صنایع روی میزان تولید فولاد، اظهار کرد: قطعی برق صنایع، تولید پنج ماهه فولاد میانی کشور را حدود ۷۰۰ هزار تن به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار کاهش داده است.

بهرام سبحانی در گفت و گو با بیرونیت، گفت: بیشترین نرخ افت تولید زنجیره فولاد در نبشی و ناودانی، میلگرد و شمش فولادی به ترتیب با ۱۳.۶ و ۹.۲ و ۷.۹ درصد کاهش بوده است. او افزود: کاهش دو درصدی تولید گندله سنگ آهن موجب نگرانی تولیدکنندگان آهن اسفنجی است.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با تاکید بر ناترازی انرژی در بخش‌های برق و گاز تاکید کرد: وزارتخانه‌های نیرو و نفت مسئول برنامه‌ریزی برای رفع این ناترازی و کمبودها هستند؛ این ناترازی به فاصله بین تولید و تقاضا در کشور اشاره دارد که شامل صنایع مختلف مانند فولاد، پتروشیمی، نفت و همچنین مصرف خانگی می‌شود.

سبحانی خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل، نیاز به برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری است که می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی، از جمله فولادسازان و پتروشیمی‌ها، انجام شود. او عنوان کرد:مدیریت این برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری بر عهده وزارتخانه‌های مربوطه است.

 

نظر شما