انعقاد قرارداد همکاری استراتژیک میان شرکت ملی پست و مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران در راستای هوشمندسازی خدمات کسبوکار
در حاشیه برگزاری نمایشگاه بینالمللی قطعات یدکی خودرو، قرارداد همکاری جامعی فیمابین شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران با حضور آقای مهدی مظهری، مدیرعامل مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران و آقای امیرحسین کریمی، معاونت بازرگانی و آقای فرهاد محمدی مدیرکل کسب و کار شرکت ملی پست ایران، به امضا رسید. این قرارداد با هدف بهرهگیری از ظرفیتهای دو مجموعه برای ارائه خدمات نوین مبتنی بر کدهای GLN و اطلاعات مکانی دقیق به واحدهای صنفی در سراسر کشور منعقد گردیده است.

روز پنجشنبه مورخ هشت خرداد ۱۴٠۴، در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران و همزمان با برگزاری نمایشگاه تخصصی قطعات یدکی خودرو، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران، گامی مهم در جهت توسعه همکاریهای مشترک و ارتقای خدمات به کسبوکارها برداشتند.
این قرارداد که به نمایندگی از شرکت ملی پست ایران ،توسط آقایان امیرحسین کریمی، معاون فنی و بازرگانی مدیرعامل، و فرهاد محمدی، مدیرکل بازاریابی و فروش، ومهدی مظهری نائب رییس هیات مدیره و مدیرعامل مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران امضا شد.که مجموعهای از خدمات فناورانه و لجستیکی را شامل میشود.
محورهای کلیدی این همکاری عبارتند از
ارائه خدمات کدپستی دهرقمی الکترونیکی:** شرکت ملی پست، سرویس استعلام و تأیید نشانی استاندارد واحدهای صنفی را بر اساس کدپستی از طریق وبسرویس در اختیار مرکز ملی شمارهگذاری قرار خواهد داد.
توزیع و الصاق برچسبهای کد GLN:** مرسولات حاوی برچسب کد GLN که توسط مرکز آمادهسازی شدهاند، با استفاده از سرویس پیشتاز پست در سراسر کشور توزیع خواهند شد.
آقای مهدی مظهری، مدیرعامل مرکز ملی شمارهگذاری کالا و خدمات ایران،** در حاشیه این مراسم اظهار داشت: "این قرارداد گامی اساسی در جهت استانداردسازی و شفافسازی اطلاعات واحدهای صنفی در سطح کشور است. با استفاده از کدهای GLN و همکاری نزدیک با شبکه گسترده و مویرگی پست، میتوانیم به شناسایی دقیق و قابل اتکای کسبوکارها کمک شایانی نماییم. این امر نه تنها به بهبود نظارت و برنامهریزی کمک میکند، بلکه زیرساخت لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی پیشرفتهتر را نیز فراهم میآورد."
آقای امیرحسین کریمی، معاون بازرگانی شرکت ملی پست ایران،** نیز ضمن ابراز خرسندی از این همکاری گفت: "شرکت ملی پست با بهرهگیری از زیرساختهای عظیم لجستیکی و فناوری اطلاعات خود، آماده ارائه خدمات متنوع به تمامی سازمانها و نهادها است. این قرارداد نمونهای از همافزایی توانمندیهای ملی در راستای طرح ملی GNAF و مصوبه هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور در خصوص تعیین موقعیت مکانی کسب و کارهای کشور برای تسهیل فرآیندها و ارائه خدمات باکیفیتتر به شهروندان و فعالان اقتصادی است. ما متعهد به اجرای دقیق مفاد این قرارداد و ارائه بهترین سطح از خدمات به مرکز ملی شمارهگذاری و در نهایت به واحدهای صنفی هستیم."
انتظار میرود این همکاری مشترک، به ارتقای دقت اطلاعات مکانی کسبوکارها، تسهیل در ارائه خدمات پستی و لجستیکی به آنها، و در نهایت به بهبود فضای کسبوکار در کشور منجر شود.