معدن نیاز به ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد

معدن نیاز به ۵۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دارد

رئیس خانه معدن ایران گفت: رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن متضمن ۵۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری در این حوزه است.

محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: رشد ۱۳ درصدی در بخش معدن متضمن ۵۵ میلیارد یورو سرمایه گذاری در این حوزه است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت دسترسی کشورها به مواد معدنی و مکانیزم قیمت گذاری این فرآورده‌ها گفت: روند تولید و فروش مواد معدنی در هر کشور به وفور آن ماده معدنی در نظر گرفته می‌شود. برخی کشورها در تولید مواد معدنی رتبه برتری و برخی دیگر نیاز به واردات دارند، برای مثال کشورهایی مانند استرالیا، برزیل، کانادا، چین و آمریکا در تولید مواد معدنی پیشرو هستند.

بهرامن اضافه کرد: در این بین، بورس مواد معدنی نقش مهمی در فعالیت‌های معدنی دارند. این بورس‌ها بستری را فراهم می‌کنند تا معاملات مربوط به مواد معدنی انجام و قیمت‌ها تعیین شود. برخی از بورس‌های معروف مواد معدنی شامل بورس نیویورک، بورس لندن، بورس طلا و نقره لندن است.

وی تصریح کرد: توسعه صادرات و مواد معدنی به کشورهای دیگر نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد. تولیدکنندگان مواد معدنی باید توان رقابت با سایر کشورها را داشته باشد و استراتژی‌های صادراتی مناسب را به کار گیرند. می‌توان کشورهای استرالیا، روسیه، برزیل، آفریقا جنوبی و کانادا را به عنوان کشورهای پیشرو در صادرات مواد معدنی برشمرد.

بهرامن گفت: تمام کشورهایی که مجهز به فناوری و تکنولوژی‌های روز دنیا باشند، می‌توانند تأمین‌کننده ماشین‌آلات، ابزار و تجهیزات نوین مورد نیاز صنایع معدنی باشند، اما امروز مبادی ورود ماشین آلات معدنی به ایران اغلب از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، ترکیه، چین، آلمان، مالزی و هنگ کنگ است.

 

نظر شما