افتتاح مرکز جدید مواد معدنی کمیاب در کانادا

افتتاح مرکز جدید مواد معدنی کمیاب در کانادا

ساسکاچوان، یک شرکت جهانی و تولیدکننده پیشرو پتاس و اورانیوم، قرار است بعد دیگری به امور استراتژیک خود در رقابت بزرگ منابع بین ایالات متحده و چین اضافه کند: فرآوری خاک های کمیاب.

آخرین مرکز پردازش فلزات کمیاب آمریکای شمالی این هفته در شهر ساسکاتون افتتاح می شود که بخشی از تلاش برای مقابله با سلطه جهانی چین در تامین مواد معدنی حیاتی مورد نیاز برای فناوری سبز، صنایع دفاعی و هوافضا است. شورای تحقیقات ساسکاچوان، یک موسسه تحقیق و توسعه علمی 75 ساله با بودجه دولتی، سرمایه گذاری تجاری را ایجاد کرده است که مواد معدنی کمیاب از استرالیا، برزیل و ویتنام را تا زمانی که معادن بزرگ کانادا فعال شوند، پردازش می کند.

تاسیسات پردازش عناصر کمیاب SRC گامی کوچک اما مهم در تلاش های کشورهای غربی برای تضعیف سلطه چین در صنعت مواد معدنی حیاتی است. به گفته آژانس بین المللی انرژی، چین حدود 60 درصد از تولیدات عناصر کمیاب جهان را کنترل می کند، اما نزدیک به 90 درصد از فرآوری و پالایش آنها را در اختیار دارد.

عناصر کمیاب مجموعه‌ای از 17 عنصر هستند که معمولاً در پوسته زمین یافت می‌شوند، اما استخراج مقرون به صرفه در مقادیر زیاد دشوار است.

افتتاح مرکز ساسکاچوان در حالی صورت می‌گیرد که کاهش قیمت فلزات کمیاب در دو سال گذشته باعث شده است که پروژه‌هایی که می‌توانند تسلط چین بر مواد معدنی ضروری برای خودروهای الکتریکی و توربین‌های بادی را به چالش بکشند، دچار مشکل شوند. تأسیسات پردازش ساسکاچوان. توانایی بهره برداری از هر بخش از زنجیره تامین عناصر کمیاب یک چالش استراتژیک برای کانادا و ایالات متحده است.

امسال شرکت های کانادایی مانند فورچون مینرالز و لومیکو متالز از حمایت پنتاگون به ارزش 14.7 میلیون دلار برای تقویت زنجیره تامین کبالت و گرافیت آمریکای شمالی بهره مند شدند. در ماه آگوست، شرکت Electra Battery Materials مستقر در انتاریو، 20 میلیون دلار برای ساخت اولین پالایشگاه سولفات کبالت در آمریکای شمالی، مورد نیاز برای باتری ها، دریافت کرد.

نظر شما