چت جی پی تی ابزار هوشمند یا خطر بزرگ برای اشتغال؟

جهان تکنولوژی، بدون ادغام و فعالیت‌های مشترک، امکان توسعه ندارد. چت جی‌پی‌تی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بات که به وسیله اوپن ای‌آی توسعه پیدا کرده، به لطف ادغام در پلت‌فرم‌های مختلف و استقرار و تثبیت در حوزه‌های مختلف جغرافیایی، به‌سرعت به یک ابزار در دسترس جهانی تبدیل شده است.

چت جی پی تی ابزار هوشمند یا خطر بزرگ برای اشتغال؟

ChatGPT همین یک هفته پیش دوسالگی خود را جشن گرفت. روبات چت هوش مصنوعی که در 30 نوامبر 2022 از سوی شرکت مادر خود، OpenAI و سم آلتمن، مدیرعامل نخبه آن معرفی شد، در دو سال گذشته، تاثیر عمیقی بر زندگی افراد مختلف در سراسر جهان داشته است. GPT مخفف اصطلاح Generative Pre-trained Transformer یا همان «ترانسفورماتور از پیش آموزش داده‌شده یادگیرنده» است که از یادگیری عمیق برای تولید متن‌هایی همانند متن‌هایی که انسان‌ها تولید می‌کنند، استفاده می‌کند. توسعه چت جی‌پی‌تی از یک مدل خلاقانه پیروی کرد؛ این توسعه، روی مجموعه داده‌های وسیع متنی که در اینترنت وجود دارد انجام شده و به پلت‌فرم اجازه می‌دهد پاسخ‌هایی را بر اساس ورودی‌هایی که دریافت می‌کند، ارائه دهد.

این مدل پاسخگویی و توسعه، از تکنیکی به نام «معماری ترانسفورماتور» استفاده می‌کند که از سوی محققان گوگل در سال 2017 معرفی شد و از ابزارهایی نظیر توجه برای ردیابی موقعیت، ترتیب و سلسله‌مراتب کلمات در یک جمله استفاده می‌کند. این رویکرد سبب شده تا چت جی‌پی‌تی بتواند مقادیر زیادی از اطلاعات زمینه‌ای را حفظ کند و به تولید متن معنا‌داری از لحاظ دستوری و معنایی بپردازد. اوپن ای‌آی از زمان انتشار چت جی‌پی‌تی، این روبات را به‌طور مداوم به‌روزرسانی کرده است. اولویت اصلی در این به‌روزرسانی‌ها بازخوردهای اصلی کاربران بوده که سبب شده عملکرد آن به بهترین شکل ممکن بهبود یابد.

اوپن ای‌آی همچنین با غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و اپل برای ادغام چت جی‌پی‌تی در برنامه‌ها و خدمات مختلف همکاری کرده و این همکاری‌ها، تاثیر بسیار زیادی بر جامعه مخاطبان این پلت‌فرم ایجاد کرده است. چت جی‌پی‌تی در همین عمر کوتاه خود، حوزه‌هایی مانند آموزش، کسب‌وکار، مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، سرگرمی و تکنولوژی را متحول کرده است. این روبات هوش مصنوعی از زمانی که معرفی شد تا ژانویه 2023، یعنی فقط در دو ماه، بیش از 100 میلیون کاربر به دست آورد. همچنین از جولای 2024 بیش از 200 میلیون کاربر فعال هفتگی دارد.

چت جی‌پی‌تی، کارکردها و توانمندی‌ها

به گزارش تجارت فردا، جهان تکنولوژی، بدون ادغام و فعالیت‌های مشترک، امکان توسعه ندارد. چت جی‌پی‌تی نیز از این قاعده مستثنی نیست. این بات که به وسیله اوپن ای‌آی توسعه پیدا کرده، به لطف ادغام در پلت‌فرم‌های مختلف و استقرار و تثبیت در حوزه‌های مختلف جغرافیایی، به‌سرعت به یک ابزار در دسترس جهانی تبدیل شده است. روش اصلی تعامل کاربران با چت جی‌پی‌تی از طریق رابط مبتنی بر وب آن در وب‌سایت اوپن ای‌آی است. این پلت‌فرم به کاربران امکان می‌دهد به صورت مستقیم درخواست‌های خود را وارد کرده و پاسخ‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. در کنار آن، چت جی‌پی‌تی به عنوان یک برنامه تلفن همراه، در هر دو سیستم‌عامل iOS و اندروید در دسترس است و به کاربران امکان می‌دهد در هر شرایطی از آن استفاده کنند. این برنامه‌ها، رابط‌های کاربرپسند ارائه کرده‌اند که برای استفاده از تلفن همراه بهینه شده است. همچنین، کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان می‌توانند چت جی‌پی‌تی را از طریق OpenAI API در برنامه‌های خود ادغام کنند. این برنامه، امکان ادغام یکپارچه قابلیت‌های چت جی‌پی‌تی را در وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و سایر راه‌حل‌های نرم‌افزاری فراهم می‌آورد. این بات هوش مصنوعی از طریق مشارکت با مایکروسافت در محصولاتی مانند Microsoft Teams و Microsoft Office یکپارچه شده و بهره‌وری را با ویژگی‌های پیشرفته هوش مصنوعی افزایش می‌دهد.

استراتژی محتوا برای سال تازه: رایگان دریافت کن!

بسیاری از برنامه‌های دیگر نیز، ویژگی‌های خود را با چت جی‌پی‌تی یکپارچه‌سازی کرده‌اند تا خدمات مشتری، تولید محتوا و سایر قابلیت‌های عملکردی را افزایش دهند. به عنوان مثال می‌توان به چت‌بات‌های خدمات مشتری، دستیاران مجازی و سیستم‌های مدیریت محتوا اشاره کرد. در یک اقدام دیگر، چت جی‌پی‌تی را می‌توان با دستیارهای صوتی مانند Amazon Alexa و Google Assistant ادغام کرد. این ادغام، ویژگی‌های جدیدی ایجاد می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق دستورات صوتی با این برنامه‌ها تعامل داشته باشند. همه این امکانات، شرایطی را فراهم می‌کنند تا چت جی‌پی‌تی به ابزاری همه‌کاره برای استفاده شخصی و حرفه‌ای تبدیل شود. با تکیه بر این ویژگی‌ها، چت جی‌پی‌تی همانند انسان‌ها، متن را می‌فهمد، تولید می‌کند و تعاملات را بصری و روان می‌کند. آگاهی زمینه‌ای، پشتیبانی از زبان‌های مختلف و سفارشی‌سازی، شرایط مطلوب‌تری برای استفاده کاربران از چت جی‌پی‌تی ایجاد می‌کند.

کاربران می‌توانند با ارائه دستورالعمل‌ها یا پارامترهای خاص، همزمان با سفارشی کردن پاسخ‌ها، خروجی را با نیازهای خود تنظیم کنند. نکته مهم‌تر آن است که این بات هوش مصنوعی، به حجم وسیعی از اطلاعات دسترسی دارد و آن را قادر می‌کند پاسخ‌های دقیق و روشنی به طیف وسیعی از پرسش‌ها ارائه دهد. با استفاده از چنین ویژگی‌هایی، چت جی‌پی‌تی می‌تواند محتوایی مانند مقالات، گزارش‌ها، ایمیل‌ها و متن‌های خلاقانه تولید کند و در وقت و تلاش کاربران صرفه‌جویی انجام دهد. در کنار آن، می‌تواند کارهای روتین مانند زمان‌بندی، یادآوری‌ها و ورود داده‌ها را خودکار کند و کارایی را افزایش دهد. در نهایت، می‌توان چت جی‌پی‌تی را برای اهداف آموزشی، ارائه توضیحات، تدریس خصوصی و پاسخ به سوالات در مورد موضوعات مختلف مورد استفاده قرار داد.

امکانات و ابتکارات چت جی‌پی‌تی

با وجود اینکه فقط دو سال از فعالیت چت جی‌پی‌تی گذشته، اما امکانات بی‌نظیری که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، شرایط مطلوبی را برای پیشرفت و نفوذ آن فراهم کرده است. ویژگی‌ها و برنامه‌های پیشرفته این پلت‌فرم، انقلابی در فرآیندهای اجرای کار، یادگیری و تعامل افراد با فناوری ایجاد کرده که البته بی‌نظیر به نظر می‌رسد. نکته مهم آن است که همزمان با تکامل چت جی‌پی‌تی، پتانسیل آن برای تاثیر بیشتر و بهبود زندگی مردم در سراسر جهان بسیار افزایش یافته است. اکنون شرایط به گونه‌ای پیش رفته که کسب‌وکارها می‌توانند از چت جی‌پی‌تی برای پاسخ به سوالات و نیازهای مشتریان، ارائه پشتیبانی و حل مشکلات در سریع‌ترین زمان و البته کارآمدترین شکل ممکن استفاده کنند. این رویکرد باعث کاهش حجم فشار کاری روی عوامل انسانی و مهم‌تر از آن، بهبود رضایت مشتری می‌شود. بازاریابان و سازندگان محتوا نیز ذی‌نفع استفاده از امکان ایجادشده از طریق فرزند اوپن ای‌آی هستند. آنها می‌توانند از چت جی‌پی‌تی برای تولید پست‌های وبلاگ، محتوای رسانه‌های اجتماعی و تبلیغ‌نویسی خلاقانه استفاده کنند.

این روند، تولید محتوا را سریع‌تر می‌کند و موجب تضمین جریان ثابت محتوایی با بالاترین کیفیت ممکن می‌شود. از سوی دیگر، چت جی‌پی‌تی می‌تواند با تولید گزارش‌ها، خلاصه کردن یافته‌ها و ارائه بینش بر اساس ورودی داده‌ها، به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها کمک کند. این امکان، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تصمیمات آگاهانه سریع‌تری بگیرند. چت جی‌پی‌تی در مدیریت پروژه نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. این پلت‌فرم می‌تواند با پیگیری ضرب‌الاجل‌ها، یادآوری مسئولیت‌های اعضای تیم و ارائه به‌روزرسانی در مورد وضعیت پروژه، به مدیریت بهتر پروژه کمک کند. سازمان‌ها نیز می‌توانند از چت جی‌پی‌تی برای آموزش و توسعه کارکنان استفاده کنند. این رویکرد می‌تواند محتوای آموزشی ارائه دهد، پاسخگوی سوالات باشد، راهنمایی کند و با تعاملی‌تر کردن فرآیند یادگیری، امکان آموزش را در دسترس‌تر قرار دهد. چت جی‌پی‌تی می‌تواند به عنوان یک دستیار مدیر هم فعالیت داشته باشد.

بر اساس توانمندی‌هایی که برای این پلت‌فرم ایجاد شده، می‌تواند وظایف مدیریتی مانند زمان‌بندی جلسات، سازمان‌دهی ایمیل‌ها و مدیریت کارهای فهرست‌شده برای اجرا را انجام دهد. این توانایی‌ها باعث می‌شود کارمندان روی فعالیت‌های استراتژیک‌تر تمرکز کنند. پژوهشگران نیز می‌توانند از چت جی‌پی‌تی برای جمع‌آوری اطلاعات، خلاصه کردن مقالات و ایجاد فرضیه‌های مختلف استفاده کنند. این امکان، روند انجام تحقیقات را سرعت می‌بخشد و ابزار ارزشمندی در اختیار محققان دانشگاهی و حرفه‌ای قرار می‌دهد. قابلیت‌های چندزبانه هم چت جی‌پی‌تی را به ابزاری مفید برای ترجمه اسناد و تسهیل ارتباط میان افرادی که به زبان‌های متفاوت صحبت می‌کنند تبدیل کرده است.

مجموع این توانمندی‌ها سبب شده تا GPT از زمان راه‌اندازی، تاثیر قابل‌توجهی بر صنایع مختلف و افزایش بهره‌وری فردی داشته باشد. علاوه بر اینکه چت جی‌پی‌تی در عرض دو ماه پس از انتشار به بیش از 100 میلیون کاربر رسید، که نشان‌دهنده پذیرش سریع و استفاده گسترده آن است، اکنون بسیاری از مشاغل به دلیل اتوماسیون و پشتیبانی ارائه‌شده از سوی چت جی‌پی‌تی، افزایش کارایی و صرفه‌جویی در هزینه را ثبت کرده و آن را با دیگر کسب‌وکارها به اشتراک گذاشته‌اند. دانش‌آموزان و مربیان هم از تجربیات یادگیری شخصی و پایگاه دانشی که از طریق آن ارائه شده و به شکل وسیع در دسترس قرار دارد، بهره می‌برند.

چت جی‌پی‌تی؛ کسب‌وکار؛ و نقطه سر خط

بات هوش مصنوعی اوپن ای‌آی شرایط بازی را برای کسب‌وکارها تغییر داده و به‌ویژه در بهبود ارائه خدمات به مشتریان، ساده کردن تلاش‌های بازاریابی و بهینه‌سازی فعالیت‌های عملیاتی بسیار تاثیرگذار بوده است. چت جی‌پی‌تی با خودکارسازی پرسش‌های معمول و ارائه کمک در سریع‌ترین زمان ممکن، چگونگی تعامل کسب‌وکارها با مشتریان خود را تغییر داده است. این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند حجم زیادی از درخواست‌های مشتریان را به‌طور همزمان انجام دهد؛ در نتیجه، فشار کاری روی عوامل انسانی به شکل قابل ‌توجهی کاهش می‌یابد.

یک مطالعه از سوی Grand View Research نشان داد شرکت‌هایی که از چت‌بات‌های هوش مصنوعی، از جمله چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند می‌توانند به کاهش ۲۹درصدی هزینه‌های عملیاتی مرتبط با خدمات مشتری دست یابند. چت جی‌پی‌تی پاسخ‌های سریع و دقیقی ارائه می‌دهد که موجب افزایش تجربه کلی مشتری می‌شود. نظرسنجی Zendesk نشان داد که 89 درصد از مشتریان هنگام تماس با واحد پشتیبانی مشتری در کسب‌وکارها، انتظار پاسخ فوری در کمتر از 10 دقیقه دارند. چت جی‌پی‌تی با ارائه پاسخ‌های فوری، به برآورده شدن این انتظار کمک می‌کند. در همین ارتباط، H&M امکانات چت جی‌پی‌تی را برای پاسخگویی به سوالات مشتریان در مورد موجود بودن محصول، وضعیت سفارش و بازگرداندن محصول پیاده‌سازی کرد. این اقدام باعث کاهش 40درصدی زمان پاسخگویی و افزایش 25درصدی امتیازات رضایت مشتری شد. چت جی‌پی‌تی همچنین با کمک به تولید محتوا، شخصی‌سازی کمپین‌های بازاریابی و تجزیه‌وتحلیل داده‌های مشتریان، استراتژی‌های بازاریابی را متحول کرده است. این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند محتوای با کیفیت بالا برای وبلاگ‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و کمپین‌های ایمیلی تولید کند.

طبق گزارش HubSpot، مشاغلی که وبلاگ دارند، 55 درصد بازدیدکنندگان بیشتری را جذب وب‌سایت خود می‌کنند. با اتکا به این گزارش، چت جی‌پی‌تی شرکت‌ها را قادر می‌کند خروجی محتوای ثابت را حفظ کنند. این رویکرد برای جذب و حفظ مشتریان بسیار مهم است. شخصی‌سازی نیز عامل کلیدی موفقیت بازاریابی است. مطالعه‌ای که موسسه اپسیلون انجام داد نشان می‌دهد زمانی که برندها پیام‌هایی با تجربیات شخصی به مشتریان خود ارائه می‌دهند، تمایل خرید در مصرف‌کنندگان 80 درصد افزایش می‌یابد. در این فرآیند، چت جی‌پی‌تی می‌تواند با تجزیه‌وتحلیل داده‌های مشتریان، پیام‌های بازاریابی شخصی‌سازی‌شده ایجاد کند که با اولویت‌های فردی طنین‌انداز می‌شود. در همین ارتباط، برند سفورا از چت جی‌پی‌تی برای ارائه مشاوره‌های زیبایی شخصی و توصیه‌های محصول به مشتریان استفاده کرد. این اقدام به افزایش 15درصدی نرخ تبدیل و افزایش 20درصدی در تعامل با مشتری انجامید. فراتر از خدمات مشتری و بازاریابی، چت جی‌پی‌تی با ساده‌سازی فعالیت‌های عملیاتی، کارایی را افزایش و هزینه‌ها را نیز کاهش داده است. در این شیوه اجرایی، چت جی‌پی‌تی می‌تواند کارهای تکراری مانند زمان‌بندی قرار ملاقات‌ها، مدیریت موجودی و پردازش سفارش‌ها را به صورت خودکار انجام دهد.

این اقدامات به کارمندان اجازه می‌دهد بر فعالیت‌های استراتژیک بیشتری تمرکز کنند. بر اساس اعلام موسسه مک‌کینزی، اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری را تا 40 درصد افزایش دهد. این ابزار هوش مصنوعی می‌تواند مقادیر بسیار زیادی از داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند و بینشی ارائه دهد که در تصمیم‌گیری آگاهانه به کسب‌وکارها کمک می‌کند. برای مثال، فقط در یک اقدام کوچک و ساده می‌تواند داده‌های فروش را برای شناسایی روندها و پیش‌بینی تقاضای آینده تجزیه‌وتحلیل کند. برند Domino's Pizza موفق شد چت جی‌پی‌تی را برای ساده کردن سیستم پردازش سفارش خود پیاده‌سازی کند که در پی آن، زمان پردازش سفارش 20 درصد کاهش یافت و دقت در ثبت سفارش‌ها نیز تا 50 درصد بالا رفت. این مثال‌ها نشان می‌دهند که چت جی‌پی‌تی دارایی ارزشمندی برای کسب‌وکارهاست که بهره‌وری و تاثیرگذاری خدمات مشتری، بازاریابی و فعالیت‌های عملیاتی را افزایش می‌دهد. مطالعه‌ای که آی‌بی‌ام انجام داد نشان می‌دهد مشاغلی که از چت‌بات‌های هوش مصنوعی، از جمله چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کنند، می‌توانند تا سال 2025 سالانه 11 میلیارد دلار در هزینه‌های خدمات مشتری صرفه‌جویی کنند.

خطری برای اشتغال؟ بستگی دارد!

ظهور چت جی‌پی‌تی و فناوری‌های هوش مصنوعی مولد مشابه، مباحثه‌های داغی را در مورد تاثیر آنها بر اشتغال به راه انداخته است. در حالی که برخی اعتقاد دارند این فناوری‌ها باعث از بین رفتن گسترده برخی فرصت‌های شغلی می‌شود، اما برخی دیگر استدلال می‌کنند هوش مصنوعی مولد و ابزارهای آن، فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کنند و نقش‌های موجود را تغییر می‌دهند. فناوری‌های مولد هوش مصنوعی مانند چت جی‌پی‌تی پتانسیل ایجاد مشاغل جدید در بخش‌های مختلف را دارند. شرکت‌هایی که این فناوری را به کار می‌گیرند، به کارکنانی برای برنامه‌ریزی، نگهداری و تعمیر سیستم‌های هوش مصنوعی نیاز دارند. مجمع جهانی اقتصاد پیش‌بینی می‌کند که تا پایان سال 2025، فناوری‌های دیجیتال حداقل 12 میلیون شغل بیشتر از آنچه حذف می‌کنند ایجاد خواهند کرد.

این نقش‌های نوظهور اغلب به مهارت‌های تخصصی نیاز دارند که مسیرهای شغلی ایمن‌تر و کامل‌تری را برای کارگران فراهم می‌آورد. از طرف دیگر، نگرانی‌هایی وجود دارد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند باعث از دست دادن شغل شود. این احتمال در شغل‌هایی که امکان خودکارسازی به وسیله هوش مصنوعی را دارند، بسیار بالاتر است. بر اساس مطالعه‌ای که اوپن ای‌آی انجام داد، 80 درصد از نیروی کار آمریکا مشغول به انجام فعالیت‌هایی هستند که حداقل 10 درصد از وظایف آنها می‌تواند از طریق هوش مصنوعی یا به کمک آن انجام شود. مشاغلی مانند ارائه خدمات مشتری، تولید محتوا و ورود داده‌ها در این دسته جای می‌گیرند. در این موقعیت‌های شغلی، هوش مصنوعی می‌تواند وظایف را کارآمدتر از انسان‌ها انجام دهد.

یکی از این مثال‌ها، شرکت Klarna است که دستیارهای هوش مصنوعی مجهز به چت جی‌پی‌تی را پیاده‌سازی کرده‌اند که می‌تواند سوالات مشتری را کارآمدتر از عوامل انسانی مدیریت کند. Klarna اعلام کرده دستیار هوش مصنوعی این شرکت، معادل 700 کارمند تمام‌وقت در یک ماه کار می‌کند. درست است که این موضوع باعث افزایش بهره‌وری شده اما در مقابل، نگرانی‌هایی را در مورد از دست دادن شغل در بخش خدمات مشتری ایجاد کرده است. اتوماسیون نیز که از مدت‌ها پیش بخشی از فرآیند تولید بوده، با معرفی فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی تحت تاثیر قرار گرفته است. روبات‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی اکنون می‌توانند وظایفی انجام دهند که پیش از این به دست کارگران انسانی انجام می‌شد. در نتیجه، استقرار هوش مصنوعی سبب از دست دادن شغل در خطوط مونتاژ و سایر نقش‌های فعالیت‌های اجرایی کارخانه‌ای می‌شود. با این حال، هوش مصنوعی مشاغل جدیدی را برای تکنسین‌ها و مهندسانی که ماشین‌ها را نگهداری و راه‌اندازی می‌کنند ایجاد کرده است.

چشم‌انداز جهانی چت جی‌پی‌تی

چت جی‌پی‌تی از زمانی که معرفی شد، خود را به عنوان یک نیروی پیشگام در هوش مصنوعی، به‌ویژه در زمینه پردازش زبان طبیعی تثبیت کرده است. نفوذ این ابزار هوش مصنوعی، فراتر از مهارت‌های فنی و ویژگی‌های بهبوددهنده آن است. اکنون شرایط به شکلی پیش رفته که چت جی‌پی‌تی به یک پدیده مهم فرهنگی و فناوری تبدیل شده و سازمان‌ها در سراسر جهان از این ابزار برای ارتقای خدمات مشتری، خودکارسازی وظایف و ارائه تجربیات شخصی‌سازی‌شده استفاده کرده‌اند. تطبیق‌پذیری این پلت‌فرم شرایطی را ایجاد می‌کند تا در صنایع مختلف مانند حوزه‌های بهداشتی و درمانی، مالی، آموزش و سرگرمی به کار گرفته شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل پذیرش گسترده چت جی‌پی‌تی از سوی جامعه، توانایی آن در درک و تولید متن‌هایی است که به دست انسان‌ها نوشته می‌شوند. چنین قابلیتی، شکاف ارتباطی میان ماشین‌ها و انسان‌ها را پر می‌کند.

این قابلیت در کنار اینکه تازگی منحصربه‌فردی دارد، یک ابزار دگرگون‌کننده است که می‌تواند برای حل مسائل پیچیده، نوشتن خلاقانه، ترجمه زبان و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد. سازگاری چت جی‌پی‌تی تضمین می‌کند که در یک چشم‌انداز فناوری به‌سرعت دگرگون‌شونده باقی می‌ماند و به‌طور مداوم بهبود می‌یابد تا نیازهای در حال تکامل کاربران خود را برآورده کند. با نگاهی به آینده، به این نتیجه می‌رسیم که چت جی‌پی‌تی حتی تاثیرگذارتر نیز خواهد بود. درک زبان به صورت پیشرفته، افزایش کاربردهای اخلاقی در حوزه هوش مصنوعی، ادغام با سایر فناوری‌ها و قابلیت‌های چندوجهی، ابعادی است که سبب می‌شود چت جی‌پی‌تی در آینده کاربردی‌تر و بهتر باشد. این احتمال وجود دارد که نسخه‌های آینده چت جی‌پی‌تی محدود به تعاملات مبتنی بر متن نباشند. پیشرفت‌های هوش مصنوعی چندوجهی می‌تواند به این ابزار اجازه دهد تا بر اساس تصاویر، ویدئوها و سایر فرمت‌های داده، پاسخ‌ها را پردازش و تولید کند. این امر راه‌های جدیدی را برای کاربردها در زمینه‌هایی مانند هنرهای تجسمی، تشخیص از راه دور و ابزارهای آموزشی باز می‌کند. نقشه راه اوپن ای‌آی برای چت جی‌پی‌تی نیز شامل بهبودهای تدریجی و پروژه‌های بلندمدت خواهد بود.

اصلاح مدل، گسترش عملکرد، توانمندسازی کاربران و دسترس‌پذیری جهانی از جمله مولفه‌هایی است که بر توسعه چت جی‌پی‌تی تاثیرگذار خواهد بود. آن‌گونه که به نظر می‌رسد، اوپن ای‌آی قصد دارد عملکرد چت جی‌پی‌تی را بر اساس ادغام آن با نرم‌افزارها و خدمات مختلف گسترش دهد. این رویکرد شامل API‌هایی برای توسعه‌دهندگان است که به آنها امکان می‌دهد چت جی‌پی‌تی را به راحتی در برنامه‌ها و وب‌سایت‌های خود جاسازی کنند. این شرکت بزرگ اعلام کرده تلاش می‌کند چت جی‌پی‌تی را به ابزاری فراگیر مبدل کند که می‌تواند به‌طور یکپارچه در تعاملات دیجیتالی روزمره گنجانده شود. با این رویکردها، به نظر می‌رسد در ماه‌ها و سال‌های آینده از چت جی‌پی‌تی و توانمندی‌های آن بیشتر خواهیم شنید.

ارسال نظر