آغاز به کار کمیته راهبردی گروه MMTE
اولین نشست رسمی ” کمیته راهبردی MMTE ” با حضور رئیس هیئت مدیره گروه MMTE و با دستور کار معارفه اعضاء آغاز به کار کرد .

دکتر حسن شاهرخی رئیس هیئت مدیره و رئیس کمیته راهبردی گروه MMTE با نکوداشت ایده شکل گیری این کارگروه در راستای اهداف پیش بینی شده در سند استراتژی گروه گفت: «کمیته راهبردی» به عنوان اولین محصول مصوبات جدید هیئت مدیره شرکت با رویکرد انتظام بخشی به فرایند ها و روندهای حرکتی مبتنی بر توسعه مورد انتظار، جایگاه مهمی در ارکان شرکت خواهد داشت .
دکتر شاهرخی با اشاره به نقش پراهمیت درس آموزی از روندهای گذشته در راهبری گروه، نسبت به لزوم هم افزایی و تبادل تجارب در راستای پیشبرد صحیح امور تاکید کرد و افزود: کمیته راهبری ضمن بازآرایی استراتژی و سند چشم انداز شرکت، تلاش دارد با تکیه بر توان و مزیت های موجود به ویژه با حصول نوآوری و خلق تقاضا، دریچه ای نوین به سوی تحقق توسعه فراگیر و پایدار گروه فراهم آورد.
رئیس کمیته راهبردی، توجه عالمانه به مبحث سرمایه گذاری، نیازهای اقتصادی مجتمع های فولادی، صادرات خدمات فنی مهندسی، پایش فراخوان ها و استراتژی های بخش های کارفرمایی و نیز هوشمندسازی را به عنوان زمینه های تعامل ساز معرفی کرد و گفت، لازم است تا MMTE در دور جدید، مدل تکاملی و هوشمندانه تری در راهبری و بازاریابی گروه به کار گیرد .
ورود به عرصه های نوین کسب و کار
به گفته این مقام مسوول، ورود و سرمایه گذاری در توسعه معادن مس همراه با نتایج ثمربخش در اولین تجربه شرکتی و نیز برنامه ریزی جدید این گروه مبنی بر حضور در سایر صنایع معدنی پر پتانسیل، نقش MMTE را به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو به ویژه در کمک به حل ناترازی انرژی در صنایع معدنی و فولاد تقویت خواهد نمود.
دکتر شاهرخی همچنین در تببین مسیر راهبردی شرکت، انتخاب مهندس مهرداد ناجی به عنوان یکی از فعالان مجرب و خوشنام صنعت فولاد در قامت مدیرعامل گروه MMTE را از وجوه بارز تحول و نواندیشی در این مجموعه دانست و گفت: بدون تردید ثمره این انتخاب اثربخش هیئت مدیره دربردارنده آثار مثبت به ویژه در بازآفرینی نقش پیشران MMTE در عرصه صنعت خواهد بود.
” کمیته راهبردی ” و ترویج فرهنگ همکاری و نوآوری
رئیس هیئت مدیره شرکت، انتخاب اعضای کمیته راهبری را برگرفته از اعتبار جایگاه های مسئولیت آنان برشمرد و گفت: طبعا به فراخور موضوعات مطروحه در این کمیته، از ظرفیت اندیشه ای و مشورتی تمامی مدیران و کارشناسان خردمند و صاحب نظر مجموعه در راستای پیشبرد ماموریت طراحی شده این کارگروه بهره گیری خواهد شد.
دکتر شاهرخی، نقش یکایک مدیران و همکاران را در تحقق اهداف عالی شرکت مهم دانست و افزود: این کمیته بنا دارد با بسط هم افزایی شرکت و نهادینه سازی فرهنگ همکاری در راستای تعالی، زمینه ساز طراحی کسب و کار های نوین و ایجاد تقاضا برای عرضه خدمات متنوع تخصصی در جهت تضمین ثبات و درآمد زایی پایدار گروه باشد.
وی به نقش راهبردی واحدهای تحقیق و توسعه، مهندسی، بازاریابی، مالی، حقوقی و روابط عمومی و ارتباطات در شرکت اشاره کرد و گفت: این بخش ها به جهت ماهیت خود در شکل دهی هسته اصلی کسب و کارها و تعاملات زمینه ساز رونق به ویژه از طریق مهندسی افکار و توجه مخاطبان و متقاضیان بخش صنعت می توانند در نقش پیشران، موجبات توسعه درون زا و برون نگر و گشایش در ایجاد همکاری های نوآورانه را فراهم آوردند.
به گفته دکتر شاهرخی، در بستر شکل گیری این کارگروه، علاوه بر بکارگیری توان همه فعالان شرکت و سهیم نمودن آنان در کسب موفقیت، از صاحبان ایده در بخش برون سازمانی نیز استفاده موثر خواهد شد.
وی عنوان کرد که بر مبنای نقش تعریف شده این کارگروه و از آنجا که تشکیل کمیته راهبردی محصول مصوبه هیات مدیره ست، تمامی طرح ها و ایده های حاصل از تفکر درون سازمانی و برون سازمانی، ابتدا در کمیته راهبردی مطرح و پس از تحلیل موضوع و انجام بررسی های لازم، مجوز ورود به دستورکارهای هیات مدیره را دریافت خواهد نمود.
دکتر شاهرخی، تقویت کمیته راهبردی را نمایانگر تقویت ماهیت وجودی شرکت دانست که می تواند رخنمونی از اصالت قابلیت ها و ارزش افزایی حاصل از آن باشد.
به گفته وی، کارگروه در چارچوب استراتژی و نظم فکری و با هم افزایی و کنش گری موثر به گونه ای عمل خواهد کرد تا منشا شکل گیری گونه ای نوین از« فرهنگ توسعه » بوده و بتواند سازمان را از ارزش افزوده حاصل از برنامه ریزی و تفکر کیفی بهره مند سازد.
در این نشست، مدیران واحدهای تحقیق و توسعه، مهندسی و تکنولوژی، توسعه بازار، مالی، حقوقی و روابط عمومی به عنوان اعضای اصلی کمیته راهبردی معارفه شده و هر یک در خصوص نحوه پیشبرد امور در بستر ماموریت کارگروه به ارائه نظرات پرداختند.