بازگشت سرمایه به ETFهای بیت‌کوین همزمان با ارتقای شبکه

بازگشت سرمایه به ETFهای بیت‌کوین همزمان با ارتقای شبکه

در تاریخ ۴ اکتبر، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در ایالات متحده اولین ورودی خود را در ماه اکتبر ثبت کردند. این جریان ورودی پس از خروج ۴۰۰ میلیون دلاری در سه روز ابتدایی ماه رخ داد.این جریان ورودی سرمایه همزمان با انتشار یک به‌روزرسانی مهم در نرم‌افزار بیت‌کوین کور (Bitcoin Core)، که به‌عنوان زیرساخت اصلی این ارز دیجیتال شناخته می‌شود، اتفاق افتاد.

 داده‌ها نشان می‌دهد که ETF بیت‌وایز (BITB) با ورودی ۱۵.۳ میلیون دلاری، بیشترین ورودی را به خود اختصاص داده است. پس از آن، ETF فیدلیتی (FBTC) با ۱۳.۶ میلیون دلار و ETFهای آرک ۲۱شیرز (ARKB) و ون‌اک (HODL) هر کدام با ورودی ۵.۳ میلیون دلاری در رده‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل، ETF گری‌اسکیل (GBTC) شاهد خروج سرمایه ۱۳.۹ میلیون دلاری بود.این تحولات پس از یک شروع پرچالش برای بیت‌کوین در ماه اکتبر رخ داد. قیمت این ارز دیجیتال به‌ طور موقت به زیر ۶۰ هزار دلار کاهش یافت، اما سپس به محدوده ۶۲ هزار دلار بازگشت. با وجود این نوسانات، ناظران بازار همچنان نسبت به چشم‌انداز بیت‌کوین در سه‌ماهه چهارم سال خوش‌بین هستند. تحلیلگران به حمایت قوی از سوی عوامل اقتصاد کلان و افزایش سرمایه‌گذاری‌های نهادی اشاره می‌کنند

.در ۵ اکتبر، جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، یکی از بنیانگذاران راهکار خود‌حضانتی کاسا (Casa)، از انتشار نسخه ۲۸.۰ نرم‌افزار بیت‌کوین کور خبر داد. این نسخه شامل بهبودهای امنیتی و کارایی مهمی است و با رفع مشکلات امنیتی، ویژگی‌های حریم خصوصی بهتری را برای کاربران به همراه دارد.این به‌روزرسانی پس از هشدار توسعه‌دهندگان بیت‌کوین در ماه گذشته درباره یک آسیب‌پذیری جدی انجام شد که به یک‌سوم نودهای بیت‌کوین آسیب وارد می‌کرد. اپراتورهای نودها باید قبل از نصب نسخه ۲۸.۰، نسخه‌های قبلی خود را غیرفعال کرده و از فایل‌هایشان نسخه پشتیبان تهیه کنند.

 

نظر شما