سیل نقدینگی جدید، جرقه صعود TON را می‌زند!

سیل نقدینگی جدید، جرقه صعود TON را می‌زند!

در ۴۸ ساعت گذشته، قیمت تون‌کوین (Toncoin) با ۴.۶ درصد کاهش به ۵.۶ دلار رسیده است. این افت قیمت می‌تواند فرصتی برای خریداران باشد تا بار دیگر شتاب صعودی خود را از سر بگیرند. در همین حال، با رسیدن حجم انتشار تتر (USDT) در بلاکچین تون (TON) به یک میلیارد دلار، انتظار می‌رود که تعاملات و فعالیت‌های کاربران در این شبکه افزایش یابد.

طبق داده‌های رسمی تتر، مقدار USDT منتشرشده در بلاکچین تون به ۱.۰۳ میلیارد دلار رسیده که از این مقدار، حدود ۷۱۲ میلیون دلار آن در گردش است. این موفقیت نشان‌دهنده افزایش تقاضا برای استیبل‌کوین‌ها در شبکه تون است.

با افزایش عرضه USDT، نقدینگی نیز افزایش یافته و معاملات در شبکه آسان‌تر خواهد شد، که این امر می‌تواند به رشد فعالیت‌ها و تقاضای بیشتر برای تون‌کوین منجر شود. در زمان نگارش این خبر، تون‌کوین با قیمت ۵.۶ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن به بیش از ۱۴.۱۴ میلیارد دلار رسیده است.همچنین، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در شبکه تون با رشدی ۲۷.۷ درصدی، از ۳۱۷.۱۵ میلیون دلار به ۴۰۵ میلیون دلار افزایش یافته که نشان‌دهنده ورود سرمایه بیشتر و افزایش علاقه به پروژه‌های دیفای (DeFi) در این شبکه است. طی بهبود اخیر بازار، قیمت تون‌کوین با دریافت حمایت در سطح ۵۰ درصد فیبوناچی، افزایشی ۲۶.۵ درصدی را از ۴.۴ دلار به ۵.۶ دلار تجربه کرد. این اصلاح کنونی نیز به‌عنوان یک حرکت طبیعی برای ادامه روند صعودی در نظر گرفته می‌شود.در صورتی که قیمت بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه تثبیت شود، خریداران می‌توانند با افزایشی ۸ درصدی به خط روند نزولی حمله کنند. در صورت شکست این مقاومت، قیمت تون‌کوین می‌تواند تا ۴۰ درصد رشد کرده و به ۸.۲۷۶ دلار برسد. اما در غیر این صورت، احتمال تثبیت قیمت در محدوده حمایتی ۵.۶ دلار وجود دارد.

صعود شگفت‌انگیز سویی بر خلاف جو نزولی بازار

قیمت ارز دیجیتال سویی (SUI) طی هفته گذشته شاهد رشدی ۲۰ درصدی بوده و برخلاف بسیاری از رمزارزهای بازار که در وضعیت معاملات جانبی قرار دارند، روند صعودی قدرتمندی را تجربه کرده است. این افزایش قیمت به دلیل پیاده‌سازی پروتکل جدید میستیستی (Mysticeti) است که زمان دستیابی به اجماع را به ۳۹۰ میلی‌ثانیه کاهش داده و سرعت انجام تراکنش‌ها را بهبود بخشیده است.

علاوه بر این، شرکت مدیریت دارایی گری‌اسکیل (Grayscale) اخیرا صندوق سرمایه‌گذاری جدیدی به نام تراست سویی‌ (Sui Trust) را معرفی کرده که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا بدون خرید مستقیم این ارز دیجیتال، از نوسانات آن بهره‌مند شوند.

بر اساس داده‌های بازار، قیمت سویی با رشدی ۳.۵ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، به ۱.۱ دلار رسیده و ارزش بازار آن به ۲.۹ میلیارد دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این رمزارز نیز با جهشی ۴۵ درصدی به بیش از ۴۷۸ میلیون دلار رسیده است. سویی اکنون در رتبه ۲۸ برترین ارزهای دیجیتال از نظر ارزش بازار قرار دارد.

بر اساس داده‌های پلتفرم کوین‌گلس (Coinglass)، حجم معاملات مشتقات سویی نیز با افزایش ۱۰۵.۵۹ درصدی به ۱.۷۱ میلیارد دلار رسیده و شاخص سود باز آن هم ۱۶.۷۲ درصد رشد کرده که نشان‌دهنده افزایش مشارکت و علاقه معامله‌گران به این دارایی است.

تحلیل‌های تکنیکال نشان‌دهنده یک روند صعودی قوی برای سویی هستند؛ اندیکاتور مکدی (MACD) در حالت صعودی قرار دارد و بالاتر بودن خط مکدی از خط سیگنال، احتمال تداوم رشد قیمت را نشان می‌دهد.

در حال حاضر، سویی در سطح ۱.۵ دلار با مقاومت روبرو است. در صورت عبور از این مقاومت، قیمت این رمزارز می‌تواند به سمت ۲ دلار و سپس، به سمت اوج تاریخی ۲.۱۸ دلاری خود حرکت کند.

چه آینده‌ای در انتظار بزرگ‌ترین ارز دیجیتال است؟

قیمت بیت‌کوین (BTC) بار دیگر وارد فاز نزولی شده و این کاهش مستمر و حرکت در یک ناحیه محدود، باعث شده که راه بزرگ‌ترین ارز دیجیتال از طلا جدا شود.

به گفته تحلیلگران شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در حالی که قیمت بیت‌کوین در حال کاهش است، فلز زرد گران‌بها به قله‌های جدیدی رسیده و این امر باعث شده که همبستگی بین بیت‌کوین و طلا منفی شود. همبستگی منفی بین بیت‌کوین و طلا نشان‌دهنده یک محیط ریسک‌گریز است؛ به این معنی که، سرمایه‌گذاران دارایی‌های امن سنتی مانند طلا را ترجیح می‌دهند و از دارایی‌های پرریسک مانند رمزارزها فاصله می‌گیرند.

در حالی که مسیر بیت‌کوین از طلا جدا شده، این ارز دیجیتال در جهت مشابهی با بازارهای سهام ایالات متحده حرکت می‌کند که این موضوع نشان‌دهنده تاثیرات اقتصاد کلان بر بیت‌کوین است.

از اوایل ماه ژوئیه، شاخص Nasdaq ۱۰۰ Composite حدود ۱۰ درصد سقوط کرده و قیمت بیت‌کوین نیز ۱۶ درصد کاهش یافته است. در همین حال، همبستگی بین این دو از منفی ۰.۸۵ به ۰.۳۹ افزایش یافته است. بیت‌کوین همچنین در جهت مشابه با دلار آمریکا حرکت می‌کند که در برابر سایر ارزها ضعیف شده است.

به گفته تحلیلگران کریپتوکوانت، ضعف دلار و کاهش قیمت بیت‌کوین می‌تواند نشانه‌ای از استرس مالی گسترده‌تر یا ریسک‌گریزی باشد؛ چراکه بازارهای جهانی با عدم قطعیت روبرو هستند. افت اخیر قیمت بیت‌کوین باعث شده که شاخص‌های آن هم به فاز نزولی وارد شوند. برای مثال، شاخص چرخه گاوی-خرسی از تاریخ ۲۷ آگوست، وارد فاز خرسی شده است.

همچنین، نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) بیت‌کوین از تاریخ ۲۶ آگوست زیر میانگین متحرک ۳۶۵‌ روزه خود قرار دارد که نشانه‌ای از خطر اصلاح بیشتر قیمت است. در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با یک افت ۲.۷ درصدی نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۵۸،۵۹۰ دلار معامله می‌شود.

 

نظر شما