نهنگ‌ها، هولدرهای بلندمدت و ETFها در حال انباشت بیت‌کوین

نهنگ‌ها، هولدرهای بلندمدت و ETFها در حال انباشت بیت‌کوین

پس از هفته‌ها نوسان در بازار بیت‌کوین (BTC)، نشانه‌هایی از نزدیک شدن این ارز دیجیتال به یک نقطه عطف مهم دیده می‌شود.طبق گزارش‌ها، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین آمریکا در تاریخ ۹ سپتامبر، با ورودی خالص ۲۸.۷ میلیون دلار روبه‌رو شدند. این نخستین جریان ورودی از اواخر آگوست است که با افزایش ۶ درصدی قیمت بیت‌کوین همزمان بود و نشان‌دهنده افزایش علاقه سرمایه‌گذاران حرفه‌ای به بازار بیت‌کوین است.با وجود روند نزولی معمول در ماه سپتامبر برای بیت‌کوین، رشد تقاضا برای ETFها ممکن است نشانه‌ای از تغییر در احساسات بازار باشد. همزمان با افزایش ورودی‌ها به صندوق‌های ETF بیت‌کوین، یک نهنگ بزرگ هم در صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) روزانه حدود ۴۵۰ بیت‌کوین خریداری می‌کند.این نهنگ بر این باور است که قیمت زیر ۶۰ هزار دلار، فرصتی مناسب برای انباشت بلندمدت بیت‌کوین است. الگوهای انباشت در این صرافی نشان از اعتقاد قوی به انعطاف‌پذیری بیت‌کوین در برابر نوسانات بازار دارد.علاوه بر نهنگ‌ها، هولدرهای بلندمدت (LTH) نیز به افزایش میزان دارایی‌های بیت‌کوین خود ادامه می‌دهند. از نظر تاریخی، این افزایش انباشت توسط هولدرهای بلندمدت، نشانه‌ای مثبت برای رشد آینده قیمت بیت‌کوین است.با وجود افزایش فشار خرید، برخی از تحلیلگران همچنان محتاط هستند. پیتر برانت، معامله‌گر باتجربه، می‌گوید ۶۵ درصد احتمال دارد که بیت‌کوین پیش از رسیدن به اوج‌های جدید، به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کند.او همچنین احتمال رسیدن بیت‌کوین به ۸۰ هزار دلار را ۲۰ درصد و رسیدن به ۱۳۰ هزار دلار تا سپتامبر ۲۰۲۵ را ۱۵ درصد می‌داند.

قیمت DOGS تا کجا پیش می‌رود؟

قیمت میم‌کوین داگز (DOGS) در ۲۴ ساعت گذشته به میزان ۷.۳۵ درصد افزایش یافته و به ۰.۰۰۱۰۷۴ دلار رسیده است. همزمان با این رشد قیمتی، حجم معاملات روزانه داگز نیز با یک رشد ۹.۶۱ درصدی به بیش از ۵۳۲ میلیون دلار افزایش یافته است.این روند صعودی با شکل‌گیری یک الگوی کف گرد در حدود ۰.۰۰۰۹۴۴ دلار آغاز شده و قیمت اکنون بالای ۰.۰۰۱۰۰ دلار قرار دارد. لازم به ذکر است که داگز در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود معامله می‌شود که نشان‌دهنده ادامه روند گاوی است.شاخص قدرت نسبی (RSI) داگز نیز در حال حاضر بالاتر از سطح ۵۰ و در محدوده ۵۳ قرار دارد. حرکت صعودی شاخص RSI هم نشان‌دهنده افزایش قدرت خریداران و تأیید چشم‌انداز صعودی داگز است.در همین حال، شاخص مکدی (MACD) نیز با عبور خط سیگنال (خط نارنجی) به پایین خط مکدی (خط آبی)، یک تقاطع صعودی را نشان می‌دهد که به تقویت چشم‌انداز صعودی فعلی کمک می‌کند.با توجه به این عوامل، پیش‌بینی می‌شود که اگر روند صعودی فعلی ادامه یابد، قیمت داگز می‌تواند تا سطح مقاومت ۰.۰۰۱۱۰۰ دلار افزایش یابد و آن را به چالش بکشد. اما اگر فشار فروش افزایش یابد، احتمال کاهش قیمت تا سطح حمایتی ۰.۰۰۰۹۵ دلار وجود دارد.

حریم خصوصی مونرو شکسته شد!

یک ویدیوی لو رفته از شرکت چینالیسیس (Chainalysis) نشان می‌دهد که تراکنش‌های مونرو (XMR) علی‌رغم ماهیت حفظ حریم خصوصی این بلاکچین، قابل ردیابی هستند. این ویدیو که روش‌های این شرکت برای ردیابی ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد، اکنون حذف شده است.

توانایی احتمالی چینالیسیس در ردیابی تراکنش‌های XMR نگرانی‌های زیادی را به‌وجود آورده است؛ زیرا مونرو با شعارهایی مانند «ارز دیجیتال امن، خصوصی و غیرقابل ردیابی که پول شما را محرمانه نگه می‌دارد» به بازار عرضه شده است.تصاویر این ویدیوی لو رفته در پلتفرم ردیت (Reddit) نیز بازنشر شده است. کاربری که ویدیو را به اشتراک گذاشته، می‌گوید: این ویدیو نشان می‌دهد که چینالیسیس چگونه می‌تواند از طریق گره‌های مونرو، تراکنش‌ها را تا سال ۲۰۲۱ ردیابی کند.کارشناسان بازار برای توضیحات بیشتر با مونرو و چینالیسیس تماس گرفته‌اند، اما تا کنون پاسخی از طرف این دو نهاد دریافت نکرده‌اند. هرچند که این ادعاها در ابتدا ممکن است نگران‌کننده به نظر برسند، سرمایه‌گذاران دلیلی برای وحشت در مورد حفظ حریم خصوصی بلاکچین مونرو ندارند؛ چراکه تراکنش‌های مونرو همچنان برای بیشتر نقاط جهان غیرقابل ردیابی باقی خواهند ماند. تنها پلتفرم چینالیسیس، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تحلیل بلاکچین، به دلیل تخصص بالای خود موفق به ردیابی برخی تراکنش‌ها شده است. این اتفاق واکنش شدیدی را از سوی جامعه نسبت به گره‌های چینالیسیس در مونرو به دنبال داشت. با این حال، یکی از کاربران بیان کرد که این شرکت تنها در حال انجام وظیفه خود، یعنی ردیابی تراکنش‌ها است. او چینالیسیس را به هکرهای کلاه‌سفید تشبیه کرده که با وجود دسترسی به اطلاعات، از آن برای کمک به سایرین استفاده می‌کند.

۷۰۸ میلیون دوج‌کوین به جیب نهنگ‌ها رفت

همان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، توییت رمزآلود ایلان ماسک با عبارت اختصاری «D.O.G.E» در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) در تاریخ ۷ سپتامبر باعث افزایش ۹ درصدی قیمت دوج‌کوین (DOGE) شد. پس از این پست، نهنگ‌های بازار فعالیت خود را افزایش داده و روند صعودی قیمت دوج‌کوین را تقویت کردند. طبق داده‌های پلتفرم اینتو‌دبلاک (IntoTheBlock)، نهنگ‌های این ارز دیجیتال طی هفت روز گذشته حدود ۷۰۸ میلیون توکن DOGE به ارزش بیش از ۶۹ میلیون دلار خریداری کرده‌اند که این امر نشان‌دهنده افزایش ۸۳۲ درصدی جریان خالص سرمایه‌گذاری آن‌ها است.این اتفاق به عنوان یک سیگنال صعودی تعبیر شده و سرمایه‌گذاران خرد را نیز به خرید دوج‌کوین ترغیب کرده است. پس از پست ایلان ماسک، احساسات بازار نیز از منفی به مثبت تغییر یافته است. داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که شاخص احساسات برای دوج‌کوین به ۰.۵۹ رسیده، که نمایانگر افزایش خوش‌بینی در بازار است. این شاخص نشان می‌دهد که بحث‌های مرتبط با دوج‌کوین در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بیشتر به سمت دیدگاه‌های مثبت گرایش پیدا کرده است. علاوه بر این، شاخص جریان پول چایکین (CMF) که جریان نقدینگی در بازار را اندازه‌گیری می‌کند، به ۰.۰۸ رسیده که نشان می‌دهد که فشار خرید برای دوج‌کوین از فروش بیشتر است. شاخص حجم تعادلی (OBV) نیز در حال افزایش است که به شدت تقاضا برای دوج‌کوین اشاره دارد. در حال حاضر، قیمت دوج‌کوین با یک رشد ۶.۵ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۱۰۳۹ دلار رسیده و ارزش بازار آن به ۱۵.۱۶ میلیارد دلار افزایش یافته است. در صورتی که این روند صعودی ادامه یابد، قیمت دوج‌کوین ممکن است تا ۶ درصد دیگر افزایش یابد و به ۰.۱۱ دلار برسد. اما اگر نهنگ‌ها به فروش گسترده و برداشت سود روی بیاورند، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است به سطح ۰.۰۸ دلار کاهش یابد.

 

نظر شما