تون‌کوین در تلاش برای خروج از رکود

تون‌کوین در تلاش برای خروج از رکود

قیمت تون کوین (TON) در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۵۶ درصد افزایش یافته و اکنون به ۴.۹۱ دلار رسیده است. با وجود این رشد، همچنان فشارهایی بر روی این ارز دیجیتال وجود دارد که ممکن است مانع بازیابی پایدار قیمت آن شود.تون کوین در تلاش است تا سطح ۵ دلار را دوباره تست کند، اما تحلیل‌های درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهند که برخی از فعالان بازار، ممکن است جلوی حرکت صعودی آن را بگیرند. طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، نسبت حجم معاملات روزانه در سود به ضرر به بالاترین سطح خود از فوریه رسیده است.این موضوع نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌های مرتبط با برداشت سود در بازار است. وقتی این شاخص بالا می‌رود، فروش‌های سودمحور افزایش یافته و احتمال توقف روند صعودی بیشتر می‌شود.در همین راستا، شاخص گاوی و خرسی (Bulls and Bears) هم نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد فروشندگان بیشتر از خریداران بوده است، که این موضوع احتمال پایان یافتن رشد اخیر تون کوین را افزایش می‌دهد.قیمت تون کوین اخیراً از سطح ۴.۶۱ دلار بازگشته و اکنون در محدوده ۴.۹۰ دلار در حال معامله است، اما قصد دارد سطح ۵ دلار را فتح کند. با این حال، شاخص قدرت نسبی استوکاستیک (Stoch RSI) هم نشان می‌دهد که ممکن است این تلاش موفقیت‌آمیز نباشد.با توجه به نمودار بالا، شاخص Stoch RSI همچنان زیر خط خنثی قرار دارد که حاکی از آن است که قیمت تون کوین ممکن است بخشی از سودهای اخیر خود را از دست بدهد.اگر این موضوع تأیید شود، احتمال کاهش قیمت تا سطح ۴.۶۹ دلار وجود دارد. در صورت از دست دادن این سطح، قیمت می‌تواند تا ۴.۴۷ دلار نیز پایین بیاید.با این حال، اگر فشار فروش کاهش یابد و سودهای تحقق‌یافته کمتر شود، تون کوین می‌تواند از این رکود خارج شده و به‌آرامی به سمت ۵.۲۵ دلار حرکت کند.

این ۴ آلت‌کوین در حالت آماده‌باش برای رشد هستند!

در تاریخ ۶ سپتامبر، قیمت بیت‌کوین به زیر محدوده جانبی ۵۵۷۲۴ تا ۷۳۷۷۷ دلار سقوط کرد و مسیر برای کاهش بیشتر به سطح ۴۹ هزار دلار، که در تاریخ ۵ آگوست ثبت شده بود، هموارتر شد. آلوین کان (Alvin Kan)، مدیر بخش عملیات کیف پول بیت‌گت، پیش‌بینی کرده که قیمت بیت‌کوین تا زمان اعلام تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در ۱۸ سپتامبر تحت فشار باقی بماند. او معتقد است که پس از کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دارایی‌های پرریسک مانند بیت‌کوین در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت شاهد افزایش قیمت خود خواهند بود.در این میان، آرتور هیز، مدیر عامل سابق صرافی بیتمکس، که پیش‌تر سقوط بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار را پیش‌بینی کرده بود، هم نظر خود را تغییر داده است. او اکنون معتقد است که با افزایش نقدینگی دلار توسط فدرال رزرو، بیت‌کوین می‌تواند حتی از هفته آینده شاهد رشد باشد.ضعف اخیر عملکرد بیت‌کوین باعث کاهش قیمت بسیاری از آلت‌کوین‌ها نیز شده است، اما برخی از این توکن‌ها مقاومت خوبی در برابر فشار فروش نشان داده‌اند. این امر نشانه‌ای مثبت است؛ زیرا اگر بیت‌کوین روند صعودی خود را آغاز کند، این آلت‌کوین‌ها ممکن است عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته باشند.

بیت‌کوین

در تاریخ ۶ سپتامبر، بیت‌کوین به زیر حمایت ۵۵۷۲۴ دلار سقوط کرد، که نشان‌دهنده تلاش خرس‌ها برای کنترل بازار است. معمولاً پس از شکست یک سطح حمایت مهم، قیمت به سطح شکست بازمی‌گردد. بنابراین، جفت‌ارز BTC/USDT ممکن است به ۵۵۷۲۴ دلار برسد، جایی که خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا از ادامه بازیابی قیمت جلوگیری کنند. اگر قیمت نتواند بر این سطح غلبه کند، به این معنی خواهد بود که خرس‌ها این سطح را به مقاومت تبدیل کرده‌اند و ممکن است فشار فروش را افزایش داده و قیمت را به سمت حمایت کلیدی ۴۹ هزار دلار سوق دهند.

اولین نشانه از بازگشت گاوها، غلبه قیمت بر مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۵۷۹۵۷ دلار) است. اگر این سطح شکسته شود، قیمت بیت‌کوین احتمالاً تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۰۸۳۹ دلار) افزایش خواهد یافت.

یونی‌سواپ

یونی‌سواپ در تلاش است تا یک روند صعودی را آغاز کند، اما انتظار می‌رود در سطح ۶.۷۴ دلار با مقاومت مواجه شود. شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶.۲۵ دلار) مسطح شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نزدیک به حد وسط قرار دارد، که نشان‌دهنده کاهش فشار فروش است. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶.۵۵ دلار) برسانند، جفت‌ارز UNI/USDT ممکن است تا سطح ۸.۶۶ دلار افزایش یابد. لازم به ذکر است که یک مقاومت جزئی در سطح ۷.۲۲ دلار وجود دارد، اما انتظار می‌رود که این سطح نیز شکسته شود.

از سوی دیگر، اگر یونی‌سواپ در غلبه بر مقاومت ۶.۷۴ دلار ناکام باشد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، احتمالاً برای مدت کوتاهی در یک بازه قیمتی بین ۶.۳۶ تا ۷.۲۲ دلار نوسان خواهد کرد.

سویی

قیمت سویی به خط مقاومت الگوی کانال نزولی رسیده و انتظار می‌رود که خرس‌ها از ادامه حرکت صعودی جلوگیری کنند. اگر قیمت نتواند بر این مقاومت غلبه کند، اما توسط خطوط میانگین متحرک حمایت شود، احساسات مثبت بازار نمایان می‌شود. در چنین شرایطی، احتمال غلبه بر مقاومت کانال افزایش می‌یابد و جفت‌ارز SUI/USDT ممکن است تا ۱.۲۰ دلار صعود کند. اما اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک برسد، قیمت برای مدت بیشتری در کانال باقی خواهد ماند.

اپتیمیسم

در تاریخ ۷ سپتامبر، اپتیمیسم به بالای منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۴۰ دلار) صعود کرد و در ۸ سپتامبر به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱.۴۷ دلار) رسید. اندیکاتور RSI نزدیک به حد وسط قرار دارد که نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن کنترل خود بر بازار هستند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و مقاومت ۱.۶۵ دلار برسانند، جفت‌ارز OP/USDT ممکن است به سمت ۲.۵ دلار حرکت کند.اما اگر قیمت نتواند بالای میانگین متحرک ۵۰ روزه بماند، ممکن است فروشندگان مجدداً وارد عمل شوند و قیمت را تا سطح ۱.۲۲ دلار و سپس، تا حمایت قوی ۱.۱۷ دلار کاهش دهند.هلیوم در روزهای اخیر یک روند صعودی را آغاز کرده است. خرس‌ها تلاش کردند قیمت را در ۳ سپتامبر کاهش دهند، اما گاوها با موفقیت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۷.۳۳ دلار) دفاع کردند. یک نکته منفی در نمودار، واگرایی نزولی اندیکاتور RSI است که نشان می‌دهد مومنتوم صعودی در حال کاهش است. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ۲۰ روزه برسد، احتمالاً روند به نفع خرس‌ها تغییر خواهد یافت.با این حال، اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد و به بالای ۸.۶۷ دلار برسد، روند صعودی همچنان پرقدرت ادامه خواهد یافت و جفت‌ارز HNT/USDT ممکن است تا ۱۰ دلار رشد کند

 

نظر شما