آیا بیت‌کوین در خطر یک سقوط دیگر است؟

آیا بیت‌کوین در خطر یک سقوط دیگر است؟

بیت‌کوین (BTC) در ماه‌های اخیر عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته انتظارات بالای فعالان خوش‌بین بازار را برآورده کند. این ضعف به‌ویژه در هفته‌های اخیر بیشتر نمایان شده است.در هفت روز گذشته، قیمت بیت‌کوین ۸.۲ درصد و در ۲۰ روز اخیر بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته که این کاهش باعث ضرر بیشتر هولدرهای کوتاه‌مدت شده است.کلب فرانزن (Caleb Franzen)، تحلیلگر مشهور رمزارز، اخیراً در پستی به تحلیل وضعیت بیت‌کوین پرداخته است. فرانزن معتقد است که عملکرد ضعیف بیت‌کوین اکنون این رمزارز را در موقعیت حیاتی قرار داده که می‌تواند تعیین‌کننده ادامه روند صعودی بازار باشد.فرانزن که به‌ طور کلی دیدگاه صعودی نسبت به بیت‌کوین دارد، به شکسته شدن ساختار صعودی این رمزارز اشاره کرده و تغییر دیدگاه خود را نسبت به آن اعلام کرده است.او به شاخص ویلیامز (/R) اشاره کرده که در ۶۰ روز گذشته نشانه‌های صعودی نشان نداده و همچنین، به عدم وجود سیگنال‌های اشباع خرید، شیب منفی میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) مهم ۲۱، ۵۵ و ۲۰۰ روزه، و کاهش قابل‌توجه ریسک‌پذیری در میان سرمایه‌گذاران توجه کرده است.به گفته فرانزن، با توجه به تشکیل یک سری سقف‌ها و کف‌های پایین‌تر در نمودار، اگر قیمت بیت‌کوین زیر ۵۴,۰۰۰ دلار بسته شود، ممکن است تا پایان هفته افت بیشتری را تجربه کند. این دیدگاه با پیش‌بینی اخیر آرتور هیز، هم‌بنیانگذار صرافی بیتمکس که انتظار دارد قیمت بیت‌کوین در آخر هفته به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار برسد، مطابقت دارد.در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین با قیمت ۵۴,۴۳۰ دلار و نزدیک به حمایت کلیدی ۵۴,۰۰۰ دلار در حال معامله است.

درخشش فلوکی در بازار متلاطم میم‌کوین‌ها

قیمت میم‌کوین فلوکی (FLOKI) اخیراً با نوسانات شدیدی همراه بوده و طی هفته‌های گذشته روندی نزولی را تجربه کرده است. با وجود چشم‌انداز نه چندان مطلوب در کوتاه‌مدت، فلوکی همچنان در برابر فشارهای بازار مقاومت کرده و کف‌های بالاتری را به ثبت رسانده که ممکن است زمینه‌ساز یک رالی صعودی در آینده باشد.قیمت فلوکی طی هفته گذشته ۷ درصد کاهش یافته که همزمان با اعلام همکاری با او‌جی اسپورتز (OG Esports) برای بازی متاورسی والهالا (Valhalla)، رخ داده است. با این حال، طی ۲۴ ساعت گذشته، قیمت فلوکی با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران، رشد کرده است.در این مدت، قیمت آن با بیش از ۳ درصد افزایش به ۰.۰۰۰۱۲۲۲ دلار رسیده و ارزش بازار آن به ۱.۱۸ میلیارد دلار افزایش یافته است. از سوی دیگر، حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با ۳۳ درصد کاهش به ۱۱۵.۶ میلیون دلار رسیده است.در این میان، وضعیت اندیکاتور مکدی (MACD) کاهش فشار فروش و احتمال آغاز یک روند صعودی در کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد.بر اساس داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، حجم معاملات مشتقات فلوکی با ۵۹.۱۷ درصد افزایش به ۴۴.۵۴ میلیون دلار رسیده، در حالی که شاخص سود باز آن با ۷.۳۲ درصد کاهش به ۲۰.۲۹ میلیون دلار رسیده است. این تغییرات نشان‌دهنده افزایش علاقه معامله‌گران به میم‌کوین فلوکی است.در حال حاضر، قیمت فلوکی در سطوح ۰.۰۰۰۱۵ و ۰.۰۰۰۲ دلار با مقاومت مواجه است و در صورت عبور از این سطوح، ممکن است به ۰.۰۰۰۳ دلار و حتی ۰.۰۰۰۵ دلار برسد.

آیا اتریوم در مسیر نزول به زیر ۲ هزار دلار است؟

قیمت اتریوم (ETH) مانند بسیاری از آلت‌کوین‌های دیگر در حال کاهش است و آینده آن به حفظ چندین سطح حمایتی کلیدی بستگی دارد. به گفته تحلیلگران، اگر این سطوح حفظ نشوند، احتمال ورود اتریوم به یک دوره نزولی طولانی‌مدت وجود دارد.شش ماه پیش، شاخص ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) اتریوم به بالاترین سطح سالانه، یعنی ۵۵ درصد رسید. این شاخص در بازارهای صعودی اهمیت زیادی دارد و نشان می‌دهد که آیا دارندگان کوتاه‌مدت سود بیشتری نسبت به دارندگان بلندمدت کسب کرده‌اند یا خیر.اکنون این شاخص به ۲.۰۸ درصد کاهش یافته و نشان می‌دهد که بسیاری از دارندگان بلندمدت اتریوم از موقعیت سودآوری خارج شده‌اند.اگر این روند ادامه یابد، احتمال منفی شدن این شاخص وجود دارد. در این صورت، مانند آنچه که در فوریه ۲۰۲۲ رخ داد، یک بازار نزولی طولانی‌مدت ممکن است آغاز شود.یکی دیگر از شاخص‌های مهم، شاخص مدت زمان نگهداری دارایی (Balance by Time Held) است که نشان می‌دهد دارندگان تا چه مدت ارز دیجیتال خود را نگه می‌دارند.افزایش این شاخص معمولاً نشان‌دهنده اعتماد به بازار صعودی است. با این حال، میزان این شاخص در ۳۰ روز گذشته کاهش یافته که ممکن است نشان‌دهنده کاهش اعتماد برخی از دارندگان به آینده اتریوم باشد.اندیکاتور مکدی (MACD) در نمودار روزانه نیز نشان می‌دهد که اتریوم همچنان تحت فشار فروش قرار دارد. برای جلوگیری از سقوط شدید، قیمت باید بالای ۲۲۲۰ دلار باقی بماند، اما احتمال افت قیمت به زیر ۲۰۰۰ دلار وجود دارد.با این حال، اگر فشار خرید کافی ایجاد شود، قیمت اتریوم ممکن است به ۲۵۳۶ دلار یا حتی به ۲۹۷۴ دلار برسد و سناریوی نزولی را باطل کند.

یک به‌روزرسانی مهم در نقشه‌ راه دوج‌کوین!

بنیاد دوج‌کوین اخیراً از یک به‌روزرسانی مهم در نقشه‌راه توسعه خود خبر داده است. مهم‌ترین بخش این به‌روزرسانی، پروژه‌ای به نام «ساکورا» است که هدف آن افزایش ۱۰ برابری سرعت تولید بلاک‌ها و اندازه آنها و حرکت به سمت تمرکززدایی کامل است.نقشه‌راه بنیاد دوج‌کوین در سه مرحله اصلی تعریف شده است. مرحله اول بر توسعه ابزارهایی مانند کتابخانه نرم‌افزاری لیب‌دوج‌کوین (libdogecoin) و ایجاد بستر برای توسعه‌دهندگان متمرکز بود که اکنون به‌طور کامل تکمیل شده است.هدف مرحله دوم که ۹۰ درصد از آن تکمیل شده، کاهش موانع پذیرش دوج‌کوین برای کسب‌وکارها و ۱.۷ میلیارد شهروند بدون دسترسی به خدمات بانکی در جهان است.در این مرحله، توسعه کیف پول گیگا‌ولت (GigaWallet) و افزونه‌های تجارت الکترونیک در جریان است که استفاده از دوج‌کوین در تراکنش‌های تجاری را ساده‌تر می‌کند.مرحله سوم، که فقط ۱۰ درصد تکمیل شده، بیشترین توجه جامعه را به خود جلب کرده است. این مرحله با پروژه ساکورا، به منظور افزایش ۱۰ ‌برابری سرعت و اندازه بلاک‌های دوج‌کوین و معرفی نمونه اولیه پروتکل اجماع «اثبات دوج» طراحی شده است. جامعه دوج‌کوین با اشتیاق و کنجکاوی به این به‌روزرسانی واکنش نشان داده و برخی از اعضای برجسته‌، درخواست ارائه جزئیات بیشتری در مورد این پروژه کرده‌اند.

 

 

نظر شما