درخشش بانک در بازار نزولی کریپتو

درخشش بانک در بازار نزولی کریپتو

برخلاف روند نزولی بازار کریپتو، قیمت بانک (BONK)، میم‌کوین محبوب مبتنی بر سولانا، با افزایش روبه‌رو شده است.در ۲۴ ساعت گذشته، میم کوین بانک با بیش از ۵ درصد افزایش، به بالاترین حد روزانه ۰.۰۰۰۰۱۶۶۳ دلار رسید. این افزایش قیمت باعث جلب توجه فعالان بازار کریپتو و همچنین منجر به افزایش ۱۶ درصدی سود باز شده است.با اینکه، در حال حاضر، بانک کمی عقب‌نشینی کرده و در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۶۱ دلار معامله می‌شود، اما همچنان نسبت به سایر ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت‌کوین، اتریوم، سولانا و بایننس کوین عملکرد بهتری داشته است.حجم معاملات بانک نیز در همین مدت، بیش از ۵۶ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده مشارکت بالای معامله‌گران در میان سقوط اخیر بازار است.تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که بانک نزدیک به سطح حمایت ۰.۰۰۰۰۱۵ دلار قرار دارد و در طرف مقابل، با مقاومت قوی خط روند نزولی و همچنین مقاومت افقی در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۶۴ دلار مواجه است.اگر قیمت بانک بتواند از این موانع عبور کند، ممکن است در روزهای آینده، با افزایش۳۰ درصدی به سطح ۰.۰۰۰۰۲۱۳ دلار برسد. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع فروش قرار دارد که می‌تواند نشان‌دهنده معکوس شدن قیمت به سمت صعودی در آینده نزدیک باشد.علاوه بر این، معیارهای کلیدی درون‌زنجیره‌ای نیز به دیدگاه صعودی بانک کمک می‌کنند. نسبت لانگ/شورت (Long/Short) میم کوین بانک، به حدود ۱.۱۱۲، رسیده که بالاترین سطح از ماه آگوست است و احساسات صعودی قوی را نشان می‌دهد.در همین راستا، داده‌ها نشان می‌دهد که ۵۳ درصد از معامله‌گران برتر پوزیشن لانگ و ۴۷ درصد پوزیشن شورت دارند. قابل توجه است که ترکیب افزایش ۱۶ درصدی سود باز در ۲۴ ساعت گذشته و همچنین نسبت لانگ/شورت بالای ۱، یک نشانه قوی از صعودی بودن بازار بانک است.

کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار

به گفته سامسون مو (Samson Mow)، مدیرعامل شرکت Jan۳، معامله‌گران بیت‌کوین که پیش‌بینی می‌کنند قیمت این ارز دیجیتال به سطح ۴۰ هزار دلار باز خواهد گشت، بیشتر از اینکه دلایل فنی داشته باشند، تحت تأثیر احساساتی مانند ترس و ناامیدی هستند.علی‌رغم کاهش هفته گذشته بیت کوین به زیر ۶۰ هزار دلار، مو معتقد است که قیمت این ارز دیجیتال به راحتی می‌تواند به بالای ۱۰۰ هزار دلار برسد و از عواملی نظیر افزایش هزینه بهره دولت و افزایش روزافزون پذیرش این توکن توسط کسب‌وکارها به عنوان پایه پیش‌بینی خود بهره می‌برد.او گفت   بیت‌کوین می‌تواند به راحتی به ۰.۱ میلیون دلار برسد و این سناریو توسط افزایش نرخ بهره دولت ایالات متحده، ذخایر استراتژیک بیت‌کوین و خرید شرکت‌ها پشتیبانی می‌شود.پلتفرم اقتصادی کوبیسی لتر (Kobeissi Letter) افزود که نرخ بهره روزانه ۳ میلیارد دلاری دولت ایالات متحده بابت بدهی خود، سه برابر مبلغ پرداختی ۱۰ سال پیش است و تنها در ۲.۵ سال، دو برابر شده است. این پلتفرم نوشت: بحران بدهی موضوعی است که دست کم گرفته می‌شود.با این حال، مو معتقد است که بازارهایی که تحت تأثیر ترس قرار دارند، تنها در کوتاه‌مدت ناپایدارند و در نهایت اصول فنی غالب خواهند شد. او گفت که حتی فروپاشی شرکت‌هایی مانند FTX نیز نمی‌تواند قیمت بیت‌کوین را به طور مداوم پایین نگه دارد.در حال حاضر بیت‌کوین با قیمت ۵۳۸۲۴ دلار معامله می‌شود و از ۳۰ آگوست نتوانسته است از سطح ۶۰ هزار دلار عبور کند.شاخص ترس و طمع کریپتو نیز در حالت «ترس شدید» با امتیاز ۲۳ قرار گرفته و برخی تحلیلگران هشدار داده‌اند که احتمال افت قیمت به زیر ۵۰ هزار دلار وجود دارد.

ترس شدید بازار را فرا گرفت

احساسات بازار کریپتو دوباره به وضعیت «ترس شدید» بازگشته است؛ زیرا قیمت بیت‌کوین (BTC) به طور موقت به زیر ۵۶ هزار دلار سقوط کرد. در این میان، آرتور هیز، هم‌بنیانگذار صرافی بیتمکس نیز پیش‌بینی کرده که بیت‌کوین ممکن است ۱۲ درصد دیگر سقوط کند و قیمت آن در آخر هفته به زیر ۵۰ هزار دلار برسد.شاخص ترس و طمع کریپتو که احساسات و روندهای بازار را می‌سنجد، در تاریخ ۶ سپتامبر به عدد ۲۲ از ۱۰۰ رسید که نشان‌دهنده «ترس شدید» است. این شاخص هفت واحد نسبت به روز قبل کاهش یافته که در وضعیت «ترس» قرار داشت. احساسات بازار کریپتو از ماه ژوئن تاکنون نوسانات زیادی بین وضعیت «ترس» و «طمع» داشته است.

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت‌کوین ۲.۷ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح روزانه خود در ۵۵،۸۳۸ دلار رسید. همزمان با این افت قیمت، ۲۹.۷ میلیارد دلار از ارزش بازار بیت‌کوین نیز کاهش یافت. البته در زمان نگارش این خبر، قیمت بیت‌کوین کمی بهبود یافته و اکنون در محدوده قیمتی ۵۶،۳۵۰ دلار معامله می‌شود.ترس شدید بازار را فرا گرفت! آیا بیت‌کوین به زیر ۵۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد؟بیت‌کوین در حالی برای افزایش قیمت خود تلاش می‌کند که نگرانی‌ها در مورد وضعیت اقتصاد ایالات متحده همچنان ادامه دارد. داده‌های شغلی آمریکا که در ۵ سپتامبر منتشر شد، کمتر از انتظار اقتصاددانان بود و نگرانی‌ها را در مورد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش داده است.سقوط قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته، باعث کاهش قیمت سایر ارزهای دیجیتال اصلی نیز شده، به طوری که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در این بازه نزدیک به ۱ درصد کاهش یافته و به ۱.۹۸ تریلیون دلار رسیده است.

تون‌کوین به زیر ۵ دلار سقوط کرد

قیمت تون‌کوین (TON) روز گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافت و برای اولین بار از ماه می، به زیر ۵ دلار رسید. در حال حاضر، تون‌کوین با قیمت ۴.۶ دلار معامله می‌شود و افت اخیر آن باعث شده تا فعالان بازار در مورد آینده این توکن گمانه‌زنی کنند.برای تحلیل حرکت بعدی تون‌کوین، تحلیلگران به بررسی نقشه حرارتی لیکوییدیشن آن پرداخته‌اند؛ شاخصی برای پیش‌بینی سطوح قیمتی که احتمال لیکوییدیشن‌های بزرگ در آنها وجود دارد. زمانی که سطوح‌ لیکوییدیشن از رنگ بنفش به زرد تغییر می‌کند، نشان‌دهنده تمرکز بالای نقدینگی در آن نقطه است. این وضعیت اغلب به این معنا است که قیمت احتمالاً به سمت آن ناحیه حرکت خواهد کرد؛ زیرا نقدینگی، فعالیت‌های بازار را جذب می‌کند.بر این اساس و با توجه به داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، قیمت تون‌کوین ممکن است به ۴.۵۴ دلار کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، انتظار می‌رود که بیش از ۴۰۰ هزار دلار قرارداد لیکویید شود.با وجود یک ناحیه نقدینگی دیگر در حدود ۴.۷۳ دلار، شاخص قدرت گاوی-خرسی (BBP) نشان می‌دهد که احتمال دستیابی قیمت به این سطح پایین‌تر است. در مورد تون‌کوین، شاخص BBP به زیر خط سیگنال عبور کرده که نشان می‌دهد در حال حاضر خرس‌ها کنترل حرکت را در دست دارند. اگر این روند ادامه یابد، تون‌کوین ممکن است با فشار فروش شدیدتری مواجه شود و روند نزولی آن تسریع گردد.

 

 

نظر شما