نهنگ‌ها ۵۰ میلیون ریپل خریدند!

در حالی که شاخص‌های مختلف نشان می‌دادند که قیمت ریپل (XRP) در ماه آگوست به ۰.۶۵ دلار بازخواهد گشت، این توکن هنوز نتوانسته به این سطح برسد. با این حال، در روزهای پایانی ماه، نهنگ‌های کریپتو شروع به انباشت ریپل کرده‌اند.

به گزارش پلتفرم تحلیلی سنتیمنت (Santiment)، نهنگ‌ها دیروز حدود ۵۰ میلیون توکن ریپل به ارزش ۲۹.۵۰ میلیون دلار را خریداری کرده‌اند. تداوم این انباشت‌ها می‌تواند روند نزولی اخیر را معکوس کرده و قیمت XRP را به سطح ۱ دلار نزدیک‌تر کند. در این میان، تعداد آدرس‌های فعال در شبکه ریپل نیز در حال افزایش است. روز دوشنبه، تعداد این آدرس‌ها کمی بیش از ۱۵ هزار بود که تا ۲۷ آگوست به ۱۸۱۰۰ رسید.افزایش تعداد آدرس‌های فعال نشان می‌دهد که کیف‌پول‌های بیشتری با توکن تعامل دارند و این موضوع می‌تواند به تقویت چشم‌انداز صعودی کمک کند. در همین حال، TraderSZ، یکی از معامله‌گران برجسته کریپتو در X، معتقد است که ریپل آماده یک رالی بزرگ است که می‌تواند قیمت آن را به سطح ۱ دلار برساند. ریپل در حال عبور از خط روند نزولی خود است. در نمودار هفتگی، آخرین باری که ریپل این کار را انجام داد، قیمت آن به ۰.۹۰ دلار افزایش یافت و در نهایت، از ۱ دلار عبور کرد. از طرفی، تشکیل الگوی کف‌های بالاتر نیز نشان می‌دهد که خریداران در حال انباشت در قیمت‌های بالاتر هستند، که این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از قدرت خریداران و اعتماد آنها به پتانسیل صعودی ریپل باشد. اگر این روند ادامه یابد، قیمت ریپل ممکن است به سطح ۱ دلار برسد. اما در صورت افزایش فشار فروش، احتمال کاهش قیمت تا ۰.۵۴ دلار نیز وجود دارد.

بیت‌کوین دوباره به زیر ۶۰ هزار دلار سقوط کرد

روند نزولی اخیر قیمت بیت‌کوین (BTC) که آن را به محدوده ۵۹ هزار دلار رسانده، نگرانی‌هایی را در بازار ایجاد کرده است. به نظر می‌رسد ترکیبی از عوامل اقتصادی و روندهای بازار در پشت این سقوط ناگهانی قرار داشته باشد. یکی از دلایل اصلی این افت، فروش عمده بیت‌کوین توسط یکی از نهنگ‌های بازار عنوان شده است.گزارش اخیر پلتفرم ویل آلرت (Whale Alert) نشان می‌دهد که یک نهنگ ارز دیجیتال، پیش از افت قیمت، ۲۳۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۱۴۱.۸۱ میلیون دلار را به صرافی کراکن (Kraken) منتقل کرده که فروش آن‌ها می‌تواند فشار زیادی بر بازار ارز دیجیتال وارد کند.علاوه بر این، گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران در آستانه انتشار نتایج مالی شرکت‌های بزرگ، به ویژه شرکت‌هایی مانند انویدیا (NVIDIA)، رویکرد محتاطانه‌ای اتخاذ کرده‌اند. نتایج مالی این شرکت‌ها که در هفته جاری گزارش می‌شود، تأثیر قابل‌توجهی بر جو عمومی بازار خواهد داشت.همچنین، داده‌های اقتصادی مانند شاخص هزینه‌های مصرفی شخصی (PCE) آمریکا نیز نقش کلیدی در تعیین میزان فشار تورمی ایفا خواهند کرد. اگر این داده‌ها بالاتر از حد انتظار باشند، می‌توانند تأثیری منفی بر بازار داشته باشند.علاوه بر این، داده‌های شغلی ایالات متحده که قرار است در تاریخ ۶ سپتامبر منتشر شود، می‌تواند بر تصمیم‌گیری‌های آینده فدرال رزرو در مورد نرخ بهره تأثیرگذار باشد. طبق داده‌های ابزار فد واچ (CME FedWatch)، احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست سپتامبر فدرال رزرو، حدود ۶۶ درصد است.قیمت بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهشی ۶ درصدی به ۵۹,۴۴۰ دلار رسیده است. از سوی دیگر، حجم معاملات ۲۴ ساعته آن با جهشی ۴۶ درصدی به ۴۱.۵ میلیارد دلار افزایش یافته است.شاخص سود باز معاملات آتی این ارز دیجیتال نیز در همین مدت با کاهش بیش از ۷ درصدی به ۳۱.۰۹ میلیارد دلار رسیده و تنها در یک ساعت گذشته، ۲۶.۳۵ میلیون دلار از پوزیشن‌های بیت‌کوین لیکویید شده است. مجموع پوزیشن‌های لیکویید شده بازار ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته نیز به ۳۱۲.۹۴ میلیون دلار می‌رسد.با این حال، پیش‌بینی‌ها حاکی از آنند که اگر بیت‌کوین بتواند بر سطوح مقاومتی کلیدی خود غلبه کند، ممکن است به زودی به ۶۵ هزار دلار برسد.

نهنگ بزرگ ۸ هزار اتریوم فروخت

یک نهنگ اتریوم بیش از ۸,۰۰۰ اتریوم به ارزش تقریبی ۲۴ میلیون دلار را فروخته و از خرید اولیه خود که قبل از افت قیمت انجام داده بود، حدود ۴ میلیون دلار ضرر کرده است. نکته جالب توجه این است که این فروش در حالی انجام شده که اخیراً اتریوم با انباشت گسترده و پیش‌بینی‌های مثبت مواجه بوده است.به گزارش پلتفرم تحلیلی لوک‌آن‌چین، این نهنگ در تاریخ ۲۶ آگوست، ۸,۸۲۵ اتریوم را به بایننس واریز کرده و با فروش آن، ضرری نزدیک به ۳.۹۶ میلیون دلار متحمل شده است.با قیمت‌های فعلی، کل معامله حدود ۲۴ میلیون دلار ارزش داشته است. خرید اولیه این نهنگ، پیش از افت بازار، بین ۲۷ جولای تا ۳ آگوست با ارزش تقریبی ۲۷.۹۶ میلیون دلار انجام شده بود.در سال جاری، خریدهای بزرگ نهنگ‌ها به دلیل افزایش اولیه قیمت در سه‌ماهه اول سال و تایید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده افزایش یافته است. قیمت اتریوم نیز همزمان با تایید ETF اسپات آن رشد قابل‌توجهی داشته است.در حال حاضر، عوامل کلان اقتصادی بر قیمت دارایی‌های کریپتو تأثیر می‌گذارند و سرمایه‌گذاران منتظر کاهش نرخ بهره هستند تا سرمایه‌های جدید را به بازار وارد کنند.با وجود فروش این نهنگ، قیمت اتریوم با بازپس‌گیری حمایت، سیگنال‌های مثبتی را نشان داده است. در واقع، پس از افزایش میزان ETHهای استیک‌شده، چشم‌انداز بلندمدت اتریوم صعودی شده و گمانه‌زنی‌هایی در مورد افزایش احتمالی قیمت این رمزارز ایجاد شده است. به گفته تحلیلگران، اگر قیمت اتریوم بتواند سطح روانی ۳,۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد، ممکن است شاهد افزایش چشمگیری باشد.در همین حال، طبق داده‌های کریپتوکوانت، نهنگ‌های اتریوم در ۹۶ ساعت گذشته، ۲۰۰,۰۰۰ اتریوم جمع‌آوری کرده‌اند که ارزش این دارایی‌ها به ۵۴۰ میلیون دلار می‌رسد.

 

نظر شما