اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، بیت کوین به چه قیمتی می‌رسد؟

اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، بیت کوین به چه قیمتی می‌رسد؟

با نزدیک شدن انتخابات ایالات متحده، پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین مورد توجه بسیاری از فعالان جامعه کریپتو قرار گرفته است.

امروز، یک کارشناس کریپتو در پستی در X بیان کرد که در صورت پیروزی دونالد ترامپ در این انتخابات، قیمت بیت‌کوین به‌ راحتی می‌تواند به سطح ۱۰۰ هزار دلار برسد. آنتونی اسکاراموچی از اسکای‌بریج کپیتال نیز در مصاحبه‌ای اظهار داشت که بیت‌کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید، اما این فرآیند به دلیل موانع نظارتی و عدم قطعیت‌ها بیشتر طول می‌کشد.

در حال حاضر،‌ در بزرگ‌ترین بازار پیش‌بینی جهان، پلی‌مارکت (Polymarket)، حدود ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد، در حالی‌که ۴۷ درصد دیگر فکر می‌کنند که معاون رئیس‌جمهور فعلی، کامالا هریس، پیروز خواهد شد. قابل توجه است که رابرت اف. کندی جونیور، کاندیدای مستقل و طرفدار کریپتو، اخیراً از کاندیداتوری خود انصراف داده و حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده است. این وضعیت نشان‌دهنده تمایل آمریکایی‌ها به انتخاب رئیس‌جمهوری است که به کریپتو علاقه‌مند باشد. جامعه کریپتو نیز از وعده ترامپ برای برکناری گری جنسلر از ریاست کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تمجید کرده است. با توجه به نگرش مثبت ترامپ به کریپتو و بلاکچین، در صورت پیروزی او، می‌توان انتظار داشت که سیاست‌های مثبت‌تری به نفع ارزهای دیجیتال اتخاذ شود. همچنین، اعلام احتمالی کاهش نرخ بهره توسط رئیس فدرال رزرو نیز احساسات بازار را تقویت کرده است.

در حال حاضر، بیت‌کوین در حال تثبیت در محدوده ۶۴ هزار دلار است و با ۰.۱۸ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۶۴۱۱۶ دلار معامله می‌شود. با این حال، حجم معاملات روزانه ۵۱.۵۸ درصد کاهش یافته است.در این میان، کارشناسان چشم‌انداز صعودی برای بیت‌کوین دارند و پیش‌بینی می‌کنند که بیت‌کوین می‌تواند به سطوح ۶۸۰۰۰ دلار یا ۷۱۰۰۰ دلار برسد.  با این حال، رسیدن به سطح ۱۰۰،۰۰۰ دلار کمتر محتمل در نظر گرفته می‌شود.

آیا مدیر صرافی بایننس واقعاً آزاد شده؟ ژائو الآن کجاست؟

بر خلاف شایعات به وجود آمده، چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق بایننس، از زندان آزاد نشده، بلکه به یک مرکز اداری در منطقه بزرگ لس‌آنجلس منتقل شده است.این انتقال ۳۸ روز قبل از زمان برنامه‌ریزی‌شده برای آزادی او صورت گرفته است. ژائو به دلیل نقض قانون محرمانگی بانک‌ها (BSA) در نوامبر سال گذشته به چهار ماه حبس محکوم شده بود. او اکنون تحت مدیریت ورود مجدد به واحد مسکونی (RRM) لانگ بیچ قرار دارد که بر مجرمان فدرال در مناطق مرکزی و جنوبی کالیفرنیا نظارت می‌کند.

قابل توجه است که شرایط حبس ژائو در یک زندان فدرال با امنیت پایین در سانتا باربارا، بسیار متفاوت با شرایط حبس سم بنکمن-فرید، مدیرعامل سابق صرافی FTX، است.

در حال حاضر سم بنکمن در نیویورک در حال گذراندن ۲۵ سال حبس است.ژائو در نوامبر گذشته از سمت مدیرعاملی بایننس کناره‌گیری کرد و به اتهام جنایی اعتراف کرد. این اعتراف به عنوان بخشی از توافقی با مقامات ایالات متحده بود که شامل پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه مدنی برای بایننس و ممنوعیت وی از داشتن نقش اجرایی در هر شرکت کریپتویی در آینده بود. اکنون با وجود گمانه‌زنی‌ها، هیچ مدرک معتبری مبنی بر آزادی ژائو پس از انتقال به مرکز جدید وجود ندارد.طبق گزارش بلومبرگ، ژائو با دارایی خالص بالغ بر ۳۶.۵ میلیارد دلار، یکی از ثروتمندترین افرادی است که تا به حال در ایالات متحده دستگیر شده است.

امروز توکن بومی بایننس (BNB)، برای اولین بار در یک ماه گذشته، به محدوده قیمتی ۵۹۷.۵۴ دلار رسید. این در حالی است که بایننس کوین در ۵ آگوست به کمترین میزان خود یعنی ۴۰۰ دلار رسیده بود. با وجود افزایش قیمت اخیر، بایننس کوین همچنان بیش از ۱۹ درصد از اوج تاریخی خود، یعنی ۷۱۷ دلار، پایین‌تر است.

منتظر رونق دوباره بازار دیفای باشید! نتایج یک تحقیق!

استنو ریسرچ (Steno Research) طی گزارشی پیش‌بینی کرده است که رونق دوباره دیفای (DeFi) بر بستر اتریوم و بازار کریپتو ممکن است تا سال ۲۰۲۵ بازگردد.

چهار سال پس از تابستان موفقیت‌آمیز بازار دیفای در سال ۲۰۲۰، بار دیگر ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) در پروتکل‌های این بخش می‌تواند تا اوایل سال آینده به بالاترین حد خود برسد.

اما رونق دوباره دیفای به دو عامل کلیدی بستگی دارد. اتریوم (ETH) تاکنون رهبری این موج را به عهده داشته و بیشترین TVL را در میان بلاکچین‌های قرارداد هوشمند در پروتکل‌های خود دارد.

بر اساس داده‌های دیفای‌لاما (DeFiLlama)، ارزش کل دارایی‌های قفل شده در پروتکل‌های مبتنی بر اتریوم در حال حاضر حدود ۵۰.۱۱ میلیارد دلار است.

پس از اتریوم، ترون (TRX) و سولانا (SOL) با TVL‌های ۸.۲۷ و ۴.۹۹ میلیارد دلار قرار دارند. این اختلاف بزرگ بین TVL اتریوم و رقبا، اهمیت این بلاکچین در بخش دیفای را نشان می‌دهد.

برای رشد هر موج مهمی در این بخش، دسترسی به پروتکل‌های مبتنی بر اتریوم برای تمامی علاقه‌مندان حوزه کریپتو ضروری است. استنو ریسرچ، کاهش هزینه‌ها و کارمزدهای شبکه اتریوم را شرط اصلی گسترش دسترسی‌پذیری اتریوم معرفی کرده است.

علاوه بر این، تغییرات نرخ بهره در آمریکا، نقشی حیاتی در رونق دوباره بخش دیفای دارد. از آنجا که این بازار نوظهور عمدتاً به دلار آمریکا وابسته است، کاهش نرخ بهره می‌تواند باعث افزایش تمایل سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک، از جمله دارایی‌های دیجیتال شود.

در گزارش استنو ریسرچ اشاره شده است که رونق بازار دیفای در سال ۲۰۲۰ نیز با کاهش نرخ بهره فدرال رزرو پس از پاندمی کووید ۱۹ تقویت شد. این امر به رشد TVL تا ۱۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ انجامید.

همچنین، گسترش عرضه استیبل‌کوین‌ها و افزایش تقاضا برای دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) از عوامل دیگری هستند که می‌توانند رونق مجدد بخش دیفای را تسریع کنند. با این حال، سرمایه‌گذاران باید نسبت به ریسک‌های مرتبط با ایمنی دارایی‌های دیجیتال خود هوشیار باشند.

 

 

نظر شما