هدف تتر از مسدود کردن کیف پول‌ها مشخص شد!

هدف تتر از مسدود کردن کیف پول‌ها مشخص شد!

تتر، شرکت ناشر استیبل‌کوین USDT، از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۴ تاکنون به بیش از ۱۴۵ نهاد قانونی کمک کرده است تا حدود ۱۰۸.۸ میلیون دلار USDT مرتبط با فعالیت‌های غیرقانونی را بازیابی کنند.پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیرعامل تتر، در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۳ آگوست اعلام کرد که این شرکت به همکاری با نهادهای قانونی جهانی برای مقابله با سوءاستفاده از ارزهای دیجیتال متعهد است و استفاده غیرقانونی از USDT یا هر ارز دیجیتال دیگری را به شدت محکوم می‌کند. تتر از زمان آغاز به کار خود، بیش از ۱۹۰۰ کیف پول ارز دیجیتال که با فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط بوده‌اند را به‌ طور داوطلبانه مسدود کرده است.همچنین، به‌تازگی به وزارت دادگستری ایالات متحده کمک کرده تا حدود ۵ میلیون دلار USDT را که توسط کلاهبرداران ربوده شده، بازیابی کند. این کلاهبرداران با سعی در ایجاد رابطه عاشقانه، قربانیان را فریب داده و پس از جلب اعتماد آنها، پول‌هایشان را سرقت کرده‌اند.این نوع کلاهبرداری به عنوان پیگ‌ بوچرینگ یا قصابی خوک شناخته می‌شود.در سال ۲۰۲۳، درآمد مجرمان از کلاهبرداری‌های قصابی خوک بیش از دو برابر شده و از سال ۲۰۲۰ تاکنون ۸۵ برابر رشد داشته است. طبق گزارش‌های منتشرشده، این نوع کلاهبرداری‌ها به دلیل مبالغ بالای سرقت‌شده، بیشترین آسیب را به قربانیان وارد می‌کنند.وزارت دادگستری آمریکا توضیح داد که این پول‌ها پس از سرقت از طریق کیف پول‌های ارز دیجیتال جابه‌جا می‌شوند تا منشأ و مالکیت آنها مخفی بماند.در تاریخ ۱۲ مارس نیز گزارش شد که تتر در توقیف حدود ۱.۴ میلیون دلار USDT که مشکوک به ارتباط با کلاهبرداری خدمات مشتریان بود، به وزارت دادگستری کمک کرده است.

گولم ۸ هزار اتریوم دیگر را به صرافی‌ها فرستاد

آدرس اتریوم پروژه گولم (Golem) که به دوران عرضه اولیه این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد، بار دیگر فعال شده و در هفته گذشته، بیش از ۸ هزار اتریوم به صرافی‌های بایننس و کوین‌بیس منتقل کرده است.این آدرس چندامضایی در ماه گذشته تقریباً ۱۰۰ میلیون دلار اتریوم جابجا کرده و فشار فروش قابل‌توجهی بر قیمت این ارز دیجیتال وارد نموده است. در حال حاضر، این آدرس همچنان حدود ۲۲۸۳۴ اتریوم به ارزش ۶۰ میلیون دلار در اختیار دارد. پروژه گولم که به عنوان یک بازار غیرمتمرکز برای قدرت محاسباتی شناخته می‌شود، در دوران هیجان عرضه اولیه، ۸۲۰ هزار اتریوم جمع‌آوری کرد.فعالیت مجدد این آدرس در حالی رخ می‌دهد که نهنگ‌های اتریوم نیز اخیراً به شدت در حال فروش دارایی‌های خود هستند. طی ماه گذشته، یکی از نهنگ‌های بزرگ اتریوم حدود ۴۰ هزار ETH را به صرافی‌ها منتقل کرده که نشان‌دهنده کاهش علاقه سازمانی به اتریوم است. علاوه بر این‌ها، صندوق‌های ETF اسپات اتریوم نیز پنجمین روز متوالی خروج سرمایه را ثبت کرده‌اند که نشان‌دهنده کاهش مشارکت سازمانی در بازار این آلت‌کوین است.روز چهارشنبه، صندوق ETF اتریوم شرکت گری‌اسکیل (ETHE) با خروج ۳۱ میلیون دلار سرمایه مواجه شد. شایان ذکر است، از زمان راه‌اندازی در ماه گذشته، بیش از ۲.۵ میلیارد دلار از این ETF خارج شده است. به نظر می‌رسد که بیشتر این سرمایه‌ها به سمت صندوق ETF اتریوم شرکت بلک‌راک (ETHA) سرازیر شده که از زمان راه‌اندازی، بیش از یک میلیارد دلار ورودی داشته است.

سوددهی خارق‌العاده میم‌کوین‌های ترون

میم‌کوین سان ووکانگ (SUNWUKONG) ترون، رشد چشمگیری را تجربه کرده و قیمت آن با حدود ۱۳۰۰ درصد افزایش طی ۲۴ ساعت گذشته، به اوج ۰.۰۱۸ دلار رسیده است.

این رشد چشمگیر به دلیل هیجانی است که جاستین سان، بنیانگذار ترون، ایجاد کرده است.tron-meme-coin-wukong-soarsهمان‌طور که در خبرهای قبلی رمزارز نیوز هم گزارش شد، جاستین سان اخیراً پلتفرم سان‌پامپ (SunPump) را راه‌اندازی کرده که هدف آن به چالش کشیدن سلطه سولانا در بازار میم کوین‌هاست.برخلاف سایر میم‌کوین‌ها، سان ووکانگ از بازی ویدیویی Black Myth: Wukong الهام گرفته است. این بازی تنها چند ساعت پس از انتشار، بیش از یک میلیون بازیکن را جذب کرد. حتی جاستین سان نیز تصویر پروفایل خود در شبکه X را به شخصیت ووکانگ تغییر داده است.با وجود این هیجان، کارشناسان نسبت به میم‌کوین سان ووکانگ هشدار می‌دهند. یکی از کاربران شبکه X اشاره کرده که سان ووکانگ یک کلاهبرداری است و پس از هر بار کلاهبرداری، حساب توییتر خود را تغییر می‌دهد. با این حال، برخی معامله‌گران از فرصت ایجادشده در سان‌پامپ نهایت استفاده را کرده‌اند. به عنوان مثال، در ۲۱ آگوست گزارش شد که یک معامله‌گر ناشناس، با خرید ۴۳.۸ میلیون توکن SUNWUKONG، توانسته است ۱۰۰۰ دلار خود را به بیش از ۷۵۰ هزار دلار تبدیل کند.

 

 

نظر شما