جنجال لیکویید شدن موقعیت‌های معاملاتی خالق ترون

جنجال لیکویید شدن موقعیت‌های معاملاتی خالق ترون

سقوط ۱۸ درصدی بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته، شوک بزرگی در میان فعالان این بازار ایجاد کرده و منجر به لیکویید شدن بسیاری از پوزیشن‌های اهرمی شده است.در نتیجه فشار فروش اخیر در بازار رمزارزها در ساعات معاملاتی آسیا، بیش از یک میلیارد دلار پوزیشن لیکویید شد و بیشتر معامله‌گران با موقعیت‌های لانگ اهرمی آسیب دیدند.

در این میان، قیمت اتریوم بیش از ۲۰ درصد کاهش یافت و شایعاتی مبنی بر لیکویید شدن معاملات اهرمی جاستین سان به ارزش بیش از ۱۵۲ میلیون دلار نیز منتشر شد.با این حال، سان این شایعات را تکذیب کرد و اظهار داشت که او و تیمش به ندرت در معاملات اهرمی شرکت می‌کنند. به گفته او، معاملات اهرمی هیچ سودی برای بازار ارزهای دیجیتال ندارند و او و تیمش بیشتر بر فعالیت‌هایی تمرکز می‌کنند که از صنعت کریپتو و کارآفرینان حمایت کنند.در ۲۴ ساعت گذشته، بازار رمزارزها با نوسانات شدیدی مواجه بود و قیمت بیت‌کوین به طور موقت به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار سقوط کرد. در حال حاضر، بیت‌کوین با ۱۲.۸۰ درصد کاهش روزانه در محدوده ۵۲,۸۰۰ دلار معامله می‌شود و حجم معاملات روزانه آن با افزایش ۱۷۴ درصدی به ۷۵.۴۴ میلیارد دلار رسیده است.پیتر شیف، منتقد بیت‌کوین، معتقد است که این وضعیت ممکن است با شروع معاملات در بازار ایالات متحده بدتر شود. او پیش‌بینی می‌کند که لیکوییدیشن‌های زیادی در بازار صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین رخ خواهد داد و انتظار کاهش ۳۰ درصدی را دارد.از سوی دیگر، با وجود نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی در ایالات متحده، برخی گزارش‌ها از احتمال مداخله فدرال رزرو برای کاهش ۰.۵ درصدی نرخ بهره تا قبل از سپتامبر، خبر می‌دهند.

ریپل به کف یک ماهه سقوط کرد!

قیمت ریپل (XRP) در چند روز گذشته به شدت کاهش یافته و به کمترین سطح یک ماهه خود یعنی حدود ۰.۴۴ دلار رسیده است. در نتیجه این سقوط، ریپل نسبت به یک هفته گذشته، ۲۴ درصد و نسبت به روز گذشته، ۱۷ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.این اتفاق در حالی رخ داده که بازار کلی ارزهای دیجیتال با افت شدیدی روبرو شده است. بیت‌کوین به طور موقت به زیر ۵۰,۰۰۰ دلار سقوط کرده و قیمت اتریوم نیز ۲۳ درصد کاهش یافته و اکنون در محدوده ۲۳۰۰ دلار در نوسان است.با وجود این واقعیت‌های ناخوشایند، برخی از تحلیلگران هنوز امیدوارند که ریپل به زودی به مسیر صعودی بازگردد. در همین راستا، CrediBULL Crypto، تحلیلگر بازار، معتقد است که محدوده ۰.۳۹ تا ۰.۴۸ دلار یک “منطقه هدف” مهم است که پس از آن، قیمت ریپل ممکن است به سمت بالا حرکت کند.در این میان، Moon Lambo نیز اعتقاد دارد که سقوط بزرگ ریپل پایان راه این رمزارز نیست، بلکه یک فرصت است. تریدر دیگری به نام Cryptoinsightuk نیز این کاهش را یک گام خوب توصیف کرده که ممکن است باعث افزایش علاقه و یک واکنش بازگشتی شود.کمتر از یک هفته پیش، قیمت ریپل به بالاترین سطح چهار ماهه خود، یعنی حدود ۰.۶۶ دلار رسید. این افزایش قیمت در حالی رخ داد که شایعات درباره پایان پرونده حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) افزایش یافته بود. با این حال، این پرونده هنوز در حال پیگیری است و هیچ اطلاعیه‌ای مبنی بر نزدیک شدن به حل و فصل آن منتشر نشده است.به گفته برخی از فعالان بازار، ریپل پس از کسب سه پیروزی قضائی مهم در طول سال ۲۰۲۳ برتری دارد. اولین پیروزی در جولای گذشته اتفاق افتاد و باعث یک روند صعودی بزرگ برای ریپل شد که قیمت آن در عرض چند ساعت بیش از ۷۰ درصد افزایش یافت.اکنون یک پیروزی قطعی برای ریپل ممکن است منجر به یک صعود دیگر برای این ارز دیجیتال شود.

حمایت کلیدی بانک در آستانه شکست!

قیمت میم‌کوین بانک (BONK) سولانا، طی هفته گذشته کاهش شدیدی داشته است. در زمان نگارش این خبر، قیمت بانک با یک افت ۶.۲۸ درصدی نسبت به روز گذشته، به ۰.۰۰۰۰۲۰۹ دلار رسیده است.بر اساس داده‌های بازار، قیمت بانک در هفت روز گذشته ۲۵.۸۸ درصد کاهش داشته که باعث شده به حمایت حیاتی الگوی مثلث نزولی خود که از ماه می در آن قرار دارد، نزدیک شود.

در این میان، برخی از شاخص‌های تکنیکال نشان می‌دهند که این کاهش قیمت ممکن است ادامه یابد و سطح حمایتی را بشکند.نمودار یک‌روزه قیمت بانک نشان می‌دهد که این آلت‌کوین از ۲۹ می در یک الگوی مثلث نزولی حرکت کرده است. با توجه به قیمت فعلی، بانک از آن زمان تاکنون ۴۲ درصد کاهش یافته است.الگوی مثلث نزولی زمانی تشکیل می‌شود که قیمت دارایی یک سری سقف‌های پایین‌تر و یک سطح حمایت افقی را ایجاد کند. طبق این الگو، اگر قیمت سطح حمایت افقی را بشکند، روند نزولی ادامه خواهد یافت.در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) بانک در محدوده ۳۶.۳۵ قرار دارد که نشان‌دهنده فشار فروش قابل‌توجهی در بازار است. شایان ذکر است که رسیدن RSI به مقادیر زیر ۳۰، می‌تواند بیانگر محدوده اشباع فروش و احتمال برگشت قیمت باشد.اندیکاتور مکدی (MACD) نیز نشان‌دهنده یک روند نزولی برای بانک است. در حال حاضر، خط مکدی زیر خط سیگنال و خطوط صفر قرار دارد که این شرایط، نشان‌دهنده کاهش شتاب قیمت و یک روند نزولی قوی است.در چنین شرایطی، اگر گاوهای بانک نتوانند از سطح حمایتی دفاع کنند، قیمت ممکن است به ۰.۰۰۰۰۱۲ دلار برسد. با این حال، اگر احساسات بازار به مثبت تغییر کند، قیمت می‌تواند تا محدوده ۰.۰۰۰۰۲۵ دلار افزایش یابد.

 

نظر شما