افتتاحیه داغ ETFهای اتریوم

افتتاحیه داغ ETFهای اتریوم

بر اساس آمار منتشرشده، ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده در اولین روز معاملات خود، حجم معاملات تقریباً ۱.۰۸ میلیارد دلاری را تجربه کردند که حدود ۲۳ درصد از حجم معاملات ETFهای اسپات بیت‌کوین در روز افتتاحیه محسوب می‌شود.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، صندوق ETHE شرکت گری‌اسکیل و صندوق ETHA شرکت بلک‌راک در ۲۳ جولای به ترتیب با ۴۵۸ میلیون دلار و ۲۴۸.۷ میلیون دلار، بیشترین حجم معاملات را داشتند. صندوق FETH شرکت فیدلیتی و صندوق ETHW شرکت بیت‌وایز نیز به ترتیب با ۱۳۷.۲ میلیون و ۹۴.۳ میلیون دلار در رتبه‌های سوم و چهارم قرار گرفتند، در حالی که صندوق ETF شرکت ۲۱شیرز نتوانست از مرز ۱۰ میلیون دلار عبور کند.

بالچوناس حجم ۶۲۵ میلیون دلاری ۸ صندوق تازه تأسیس شده (به استثنای گری‌اسکیل) را مطلوب دانست و عنوان کرد که انتظار دارد بخش قابل‌توجهی از این رقم به ورودی تبدیل شود.طبق گزارش‌ها، این صندوق‌ها در اولین روز معاملاتی خود، علی‌رغم خروج عظیم سرمایه از صندوق گری‌اسکیل، جریان ورودی خالص ۱۰۶.۶ میلیون دلار را ثبت کردند.

در این میان، صندوق‌های ETF شرکت‌های بلک‌راک و بیت‌وایز به ترتیب ۲۶۶.۵ میلیون و ۲۰۴ میلیون دلار ورودی خالص را تجربه کردند و صندوق شرکت فیدلیتی با ورودی ۷۱.۳ میلیون دلار در رتبه سوم قرار گرفت. در همین حال، ۴۸۴.۹ میلیون دلار از صندوق ETHE شرکت گری‌اسکیل خارج شد. علت خروج سرمایه از صندوق گری‌اسکیل، کارمزد پایین‌تر سایر صندوق‌های عنوان شده است.

شایان ذکر است که صندوق مینی تراست تازه‌راه‌اندازی شده شرکت گری‌اسکیل با کارمزد کمتر ۰.۱۲ درصد، موفق شد ورودی ۱۵.۲ میلیون دلار را ثبت کند.در حال حاضر، شرکت‌های فیدلیتی، ۲۱شیرز، بیت‌وایز، فرانکلین تمپلتون و ون‌اک تا اطلاع ثانوی و تا زمانی که دارایی صندوق‌هایشان به میزان مشخصی برسد، کارمزدی دریافت نخواهند کرد. پس از آن، تمامی صندوق‌ها به جز ETHE، کارمزد پایه بین ۰.۱۵ و ۰.۲۵ درصد را دریافت خواهند کرد و کارمزد صندوق ETHE همان ۲.۵ درصد باقی خواهد ماند.شرکت بلک‌راک نیز برای ۱۲ ماه اول یا تا زمانی که صندوق به ۲.۵ میلیارد دلار دارایی خالص برسد، کارمزد تخفیف‌یافته ۰.۱۲ درصد را ارائه خواهد کرد و پس از آن، این رقم به ۰.۲۵ درصد خواهد رسید.صندوق مینی تراست گری‌اسکیل نیز پس از ۱۲ ماه یا به دست آوردن ۲ میلیارد دلار دارایی خالص، کارمزد ۰.۲۵ درصدی دریافت خواهد کرد. در همین حال، کارمزد صندوق شرکت اینوسکو نیز ۰.۲۵ درصد تعیین شده است.

همستر کامبت زیر ذره‌بین مقامات روسی

آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی دومای دولتی روسیه، اعلام کرده که بازی همستر کامبت باید در روسیه متوقف شود. او این بازی را دستکاری‌کننده و کلاهبرداری توصیف کرده و معتقد است که روان‌ و رفتار شهروندان را تحت تأثیر قرار داده و آن‌ها را به این باور می‌رساند که می‌توانند با کمترین تلاش و تنها از طریق بازی کردن به ثروت برسند.آکساکوف در مصاحبه‌ای با رسانه‌های محلی توضیح داد که این نوع بازی‌ها باید متوقف شوند؛ زیرا مردم را فریب می‌دهند و به لحاظ روان‌شناسی به آن‌ها آسیب می‌زنند.او به‌ویژه نگران افرادی است که به جای تلاش برای کار کردن، رویای ثروتمند شدن با بازی را در سر دارند. وی فعالیت‌های لازم برای کسب کوین‌های مجازی در همستر کامبت را نوعی روان‌پریشی توصیف کرده و به ساده‌لوحی مردم و سهولت دستکاری اطلاعات آن‌ها اشاره کرده است.

نکته جالب توجه اینجا است که همستر کامبت به عنوان یک موفقیت بزرگ در روسیه شناخته شده است. معرفی این بازی باعث شده فروش دستگاه‌های ماساژ عضله، که برای ضربه زدن به صفحه نمایش دستگاه‌های موبایل استفاده می‌شود، از ماه می تا ژوئن تقریبا سه برابر شود. لازم به ذکر است برخی از مقامات ایرانی نیز همستر کامبت را به عنوان یک ابزار جنگ نرم می‌شناسند.با این حال، پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، اخیراً تأثیر این بازی بر کاربرانش را تحسین و اشاره کرده که با ایردراپ توکن این بازی روی شبکه تون (TON)، ممکن است اولین ارتباط چندین میلیون کاربر از سراسر جهان با دنیای بلاکچین برقرار شود.

افزایش پذیرش ورلدکوین در بایننس و رد شایعات دستکاری قیمت

صرافی بایننس در آخرین به‌روزرسانی خود، ارز دیجیتال ورلدکوین (WLD) را به پلتفرم همتا به همتای (P۲P) خود اضافه کرده است. چنین اخباری معمولاً باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود و به همین دلیل، طرفداران ورلدکوین را هم هیجان‌زده کرده است.به این ترتیب، کاربران اکنون می‌توانند توکن WLD را با استفاده از چندین ارز فیات آمریکای لاتین، از جمله پزو آرژانتین (ARS)، رئال برزیل (BRL)، پزو شیلی (CLP)، پزو کلمبیا (COP)، کلن کاستاریکا (CRC) و غیره، معامله کنند.این به‌روزرسانی با افزایش سهولت خرید و فروش توکن‌های WLD، دسترسی کاربران به این ارز دیجیتال را گسترش داده و به طور بالقوه پذیرش آن را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افزودن جفت‌ ارزهای معاملاتی جدید نیز می‌تواند به طور قابل‌توجهی اعتماد به حوزه کریپتو را افزایش دهد.کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در پی اقدام اخیر بایننس، علاقه کاربران به ورلدکوین و حجم معاملات آن افزایش خواهد یافت. با این حال، قیمت توکن WLD طی ۲۴ ساعت گذشته با کاهشی ۳.۶ درصدی به ۲.۳۵ دلار رسیده است. حجم معاملات ۲۴ ساعته آن نیز با افتی ۱۴.۸ درصدی به ۲۰۲ میلیون دلار کاهش یافته است.گفتنی است، شاخص سود باز (OI) قراردادهای آتی این توکن نیز در زمان نگارش این خبر، بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته که از رویکرد محتاطانه معامله‌گران حکایت دارد.در همین حال، بر اساس دیگر اخبار مرتبط با ورلدکوین، تیم این پروژه ادعاهای اخیر مبنی بر دستکاری قیمت توسط اعضای داخلی تیم را رد کرده است.

پیش از این، کارشناسان و معامله‌گران شناخته‌شده‌ای مانند دیفای اسکوئرد (DeFi Squared) و زک‌ایکس‌بی‌تی (ZachXBT) مدعی شده بودند که اعضای تیم ورلدکوین با سوءاستفاده از موقعیت خود، به کسب سود از این ارز دیجیتال پرداخته‌اند.

 

نظر شما