مزایای دسته موتور لاستیکی
دسته های موتور اجزای ضروری هستند که ارتعاشات موتور را جذب کرده و از انتقال به قاب خودرو جلوگیری میکنند درست همانند انواع ضربه گیر لاستیکی . دسته های لاستیکی، بهویژه آنهایی که از لاستیک طبیعی یا نئوپرن ساخته شدهاند، مزایای برتری از جمله کاهش نویز، جذب متعادل انرژی، دوام، مقرون به صرفه بودن و مقاومت در برابر شرایط مختلف محیطی را ارائه میدهند.
دسته های موتور لاستیکی برای عملکرد خودرو ضروری است. بدون آنها، تمام فرکانس های مزاحم که یک موتور تولید می کند به قاب منتقل می شود و آن را مستعد افزایش سایش و آسیب می کند. دسته های موتور طوری طراحی شدهاند که فرکانسهای آزاردهندهای را که موتور از انتقال به شاسی یا قاب تولید میکند، جذب کند. نتیجه این است که تمام قطعات و سنسورهای متصل را از لرزش و آسیب بیش از حد دور نگه می دارد.
5 مزیت استفاده از دسته های موتور لاستیکی
در حالی که دسته های موتور را میتوان در مواد مختلفی ساخت، لاستیک بهترین گزینه است، اما درک درستی از لاستیک برای استفاده و زمان آن مهم است. چه در حال خرید دسته های استاندارد هستید و چه دسته های موتور لاستیکی سفارشی ایجاد میکنید، به خواندن پنج مزیت استفاده از دسته های موتور لاستیکی ادامه دهید. همینطور برای خرید دیافراگم لاستیکی ، دسته موتور لاستیکی و لرزه گیر لاستیکی کافیست به فروشندگان معتبر مانند رویان صنعت ، کیمیا صنعت ، شایگان لاستیک و هیرمندبسپار نوین مراجعه کنید.
1- میرایی نویز و ارتعاش
جای تعجب نیست که موتورها صدای بلندی دارند و باعث ایجاد ارتعاشات بسیار شدید می شوند، تعداد کمی پیستون و عدم تعادل اینرسی ایجاد می شود. این یکی از دلایلی است که استفاده از پایه موتور با کیفیت خوب بسیار مهم است. اگر دسته موتور را اشتباه انتخاب کنید، ممکن است با یک وسیله نقلیه پر سر و صدا و لرزان مواجه شوید. سفتی یا نرخ فنر اشتباه را انتخاب کنید و در واقع می توانید ورودی را تقویت کنید. فراتر از ناخوشایند بودن، لرزش به سرعت به یک مشکل ایمنی تبدیل می شود و می تواند به موتور آسیب برساند.
لاستیک طبیعی به دلیل انعطاف پذیری عالی بهترین ماده برای کنترل صدا و لرزش است. اگر مانت دائماً با روغن و سوخت تماس دارد، از نئوپرن استفاده کنید. دارای خواص ارتعاشی عالی است و برای کاربردهای خودکار عالی است.
2- متعادل کردن جذب انرژی و حرکت
مهم است که دسته موتور تعادلی بین جذب انرژی و اجازه حرکت ایجاد کند. این تعادل به میزان ارتعاش موتور کمک می کند. به عنوان مثال، اگر دسته موتور اجازه انتقال انرژی را ندهد، موتور جهش و ارتعاش بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر، بیش از حد مجاز و موتور ممکن است بیشتر در معرض آسیب ناشی از حرکت بیش از حد قرار گیرد. به همین دلیل است که پیدا کردن ماده ای که هم پایداری و هم بالشتک را فراهم کند، مهم است.
گزینه های لاستیکی مختلفی وجود دارد که می توانید از بین آنها برای ایجاد بهترین تعادل انتخاب کنید. لاستیک طبیعی و نئوپرن هر دو ترکیبی عالی از استحکام و پشتیبانی را ارائه می دهند. حتی در این صورت، بیشتر مواد لاستیکی دقیقاً همان مقدار پایداری را که در دسته موتور به دنبال آن هستید، ارائه می دهند.
3- خرابی کمتر
هر کسی که مسئول ماشین آلات است می داند که زمان از کار افتادگی برابر است با پول از دست رفته. به همین دلیل، مهم است که فقط از بهترین قطعات ممکن استفاده کنید. دسته های موتور لاستیکی قالبگیری شده ، تجهیزات را برای مدت طولانیتری در خدمت نگه میدارند. هنگامی که یک ماشین به درستی ایزوله شود، آسیب کمتری از لرزش و حرکت بیش از حد ایجاد می شود. نه تنها مهم است که پایههای موتور با کیفیت بالا خریداری کنید، بلکه ابتدا آنالیز دریافت کنید. تجزیه و تحلیل دقیقاً مشخص می کند که برای کاربرد خاص خود به چه نوع پایه موتور نیاز دارید.
هنگام استفاده از دسته های موتور لاستیکی نیازی به تعمیر و نگهداری نیست. تنها چیزی که لازم است تعویض گاه به گاه زمانی که پایه خیلی قدیمی می شود، است. بیشتر مواد لاستیکی به گونه ای ساخته می شوند که عمر طولانی داشته باشند تا در سال ها و سال های آینده نگران تعویض آنها نباشید. بین کاهش لرزش و مواد با ماندگاری طولانی، می توانید کمتر در مورد خرابی و بیشتر در مورد آنچه واقعاً مهم است نگران باشید.
4- مقرون به صرفه و آسان برای نصب
استفاده از دسته موتور لاستیکی نه تنها باعث دوام بیشتر خود پایه می شود، بلکه باعث می شود موتور شما نیز دوام بیشتری داشته باشد. با جداسازی مناسب از پایه موتور میتوانید مطمئن باشید که در هزینههای تعویض موتور و سایر تعمیرات صرفهجویی خواهید کرد. طراحی آسان برای نصب همچنین باعث صرفه جویی در هزینه نیروی کار می شود و دستگاه شما را در کمترین زمان راه اندازی و راه اندازی می کند.
لاستیک یک ماده مقرون به صرفه است و امکان جداسازی بهینه ارتعاش را فراهم می کند. بدون عایق بندی مناسب، موتور با شدت بیشتری تکان می خورد و در اثر سایش و پارگی بسیار سریعتر خراب می شود. برای اینکه موتور خود را برای سالها بدون مشکل کار کند، حتما از دسته موتور لاستیکی استفاده کنید. لاستیک طبیعی و نئوپرن از بادوام ترین مواد لاستیکی هستند.
5- مقاومت در برابر شرایط مختلف
لاستیک توانایی منحصر به فردی برای مقاومت در برابر انواع شرایط را دارد. به برخی از مواردی که لاستیک می تواند در برابر آن مقاومت کند نگاهی بیندازید:
-
پارگی و سایش
-
درجه حرارت بالا و پایین
-
اسید و مواد شیمیایی
-
شعله
-
نفت و ازن
-
آب و آب و هوا
در حالی که می توانید مواد لاستیکی را با انواع مختلف مقاومت پیدا کنید، ممکن است نتوانید مواد لاستیکی با دوام جهانی پیدا کنید. به طور معمول، هر نوع لاستیک نقاط قوت و ضعف خود را دارد. به عنوان مثال، لاستیک طبیعی دارای مقاومت در برابر حرارت و پارگی بسیار بالا، اما مقاومت در برابر شعله پایین است.
اگر یک دسته موتور سفارشی میسازید، ممکن است بخواهید در نظر بگیرید که پایه در چه شرایطی قرار میگیرد. پایه موتوری که در یک وسیله نقلیه دریایی قرار میگیرد باید مقاوم در برابر آب باشد در حالی که یک پایه در خودرو باید مقاوم در برابر روغن باشد.
ملاحظات طراحی دسته موتور
هنگامی که صحبت از طراحی دسته موتور می شود ، چندین ملاحظات را هنگام طراحی موتور یا پایه موتور توصیه می کند.
1- صنعت و کاربرد
وسایل نقلیه مختلف نیاز به پایه موتور یا موتور متفاوت دارند. هر وسیله نقلیه موتوری یا تجهیزاتی به پایه موتور استاندارد نیاز ندارد .برخی از آنها، مانند خودروهای خارج از بزرگراه، بسته به محیطی که در آن کار می کنند، به پایه های موتور تخصصی نیاز دارند. مهم است که قبل از طراحی قطعه، صنعت و کاربرد خودرو را در نظر بگیرید.
2- نوع دسته موتور
انواع مختلفی از دسته های موتور وجود دارد که کارخانه ها ممکن است بخواهند در نظر بگیرند. این موارد عبارتند از:
-
پایه متصل به مرکز: اینها جداکننده های تک تکه ای هستند که معمولاً روی زمین کارخانه قرار می گیرند. پایههای متصل به مرکز ثابت هستند و برای ارائه پشتیبانی کششی و تعلیق برای موتورهای ماشینآلات مختلف بهترین هستند.
-
پایه مخروطی: این پایه های باربر بالا برای میرایی لرزش و کاهش نویز عالی هستند. پایههای مخروطی شوک را جدا میکنند که تجربه نرمتری را برای اپراتورها فراهم میکند.
-
پایه موتور هیدرولیک: معمولاً برای وسایل نقلیه چهار سیلندر یا بیشتر استفاده می شود، این دسته موتور حاوی مایع هیدرولیک برای حفظ انعطاف پذیری و ثبات است. مایع هیدرولیک پایه را برای مدت زمان طولانی تری در شرایط بهتری نگه می دارد.
-
پایه دو تکه: از این پایه ها در شرایطی استفاده می شود که نیروهای دینامیکی از هر دو جهت مانت وارد می شوند. پایههای دو تکه به جای یکی از پایههای لاستیکی، از دو پایه لاستیکی ساخته شدهاند که برای جذب لرزش و نویز از هر دو طرف کار میکنند.
اینها تنها انواع پایههای موتور نیستند، به همین دلیل مهم است که همه آنها را در نظر بگیرید. نوع پایه موتور مورد نیاز معمولاً به کاربرد آن بستگی دارد.
نقل قول از شرکت تولیدی پل آستارا صنعت:
"دسته موتورها انواع گوناگونی دارند اما روی خودروهای معمولی دو نوع بیشتر از بقیه نصب میشوند و استفاده از آنها بسیار گسترده است. دسته موتورهای لاستیکی و دسته موتورهای هیدرولیکی که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند. دسته موتورهای لاستیکی ارزانتر هستند، ساختار سادهای دارند، ابعاد مختلفی داشته و بدون نیاز به نگهداری هستند. "
3- فرآیند طراحی
دو فرآیند طراحی مختلف وجود دارد که می توان برای طراحی قطعات لاستیکی سفارشی استفاده کرد. اولین مورد مهندسی معکوس است. این فرآیند معمولاً زمانی اجرا می شود که قطعه ای متوقف یا تغییر کرده باشد. طراحی پایه موتور جدید بر اساس قسمت قدیمی تر خواهد بود. این یک راه عالی برای ادامه استفاده از همان قطعه بدون نگرانی در مورد اینکه آیا هنوز در انبار خواهد بود یا خیر است..
دومین فرآیند طراحی، نمونه سازی است. این بیشتر در شرایطی استفاده می شود که قسمت جدید کاملاً منحصر به فرد است. پس از طراحی و قالب گیری قطعه، سازنده لاستیک نمونه اولیه را برای تایید ارسال می کند. سپس تولید انبوه قطعه آغاز خواهد شد. تولیدکنندگان باید فرآیند طراحی را انتخاب کنند که بهترین کار را برای آنها داشته باشد.
این معمولاً فقط در صورتی ضروری است که شما یک قطعه سفارشی را درخواست کنید. اگر به دنبال یک قطعه استاندارد هستید، ممکن است بخواهید به جای فرآیند طراحی، بر قابلیت تحمل بار و جداسازی ارتعاش تمرکز کنید.
4- مواد لاستیکی و فلزی
مواد لاستیکی و فلزی که برای دسته موتور انتخاب می شوند تأثیر قابل توجهی بر قابلیت اطمینان آن خواهند داشت. در اینجا برخی از بهترین مواد لاستیکی مورد استفاده در پایه موتور آورده شده است:
-
لاستیک طبیعی
-
نئوپرن
-
سیلیکون
-
EPDM
لاستیک طبیعی و نئوپرن پرکاربردترین مواد در پایه موتور هستند. این به این دلیل است که آنها بهترین جذب ارتعاش و مقاومت در برابر شرایط خودرو را دارند. از آنجایی که پایههای موتور شامل قطعات فلزی نیز میشوند، مهم است که در نظر بگیرید از کدام فلز استفاده کنید:
-
فولاد ضد زنگ
-
آلومینیوم
-
فولاد
-
آهن
-
برنج
فولاد به دلیل دوام بالا معمولاً در دسته های موتور استفاده می شود. با تمام حرکاتی که دسته های موتور تحمل میکنند، مهم است که فلز انتخاب شده قوی باشد.
5- ابعاد و زیبایی شناسی
اندازه، شکل و ظاهر دسته موتور نیز به اندازه تمامی ملاحظات بالا مهم است. همانطور که توضیح داده شد، وسایل نقلیه پیچیده بزرگتر ممکن است به پایه هایی نیاز داشته باشند که انتظار می رود در شرایط سخت کار کنند. برای جداسازی فرکانسهای مزاحم ممکن است نیاز به نصبهای متعدد در جهتهای مختلف داشته باشد. یک مهندس قادر خواهد بود تعیین کند که پایه باید چگونه باشد.
در مواردی که به یک دسته موتور سفارشی نیاز دارید، به خاطر داشته باشید که آنها معمولاً با در نظر گرفتن زیبایی شناسی طراحی نشده اند. با این حال، برای شرکتهایی که به دنبال اضافه کردن جذابیت بیشتر یا برندسازی ساده هستند، میتوان به پایههای موتور پوششهای محافظ در رنگهای مختلف داد. گاهی اوقات حتی می توان خود لاستیک را به رنگ دیگری قالب گیری کرد. همه تولیدکنندگان نمی توانند این کار را انجام دهند و این یک فرآیند سفارشی است، بنابراین مهم است که قبل از درخواست رنگ ها و پوشش های مختلف با سازنده خود صحبت کنید.
6- فرآیند قالب گیری
سه فرآیند قالبگیری مختلف برای دسته های موتور لاستیکی وجود دارد. هر یک برای اهداف خاصی استفاده می شود ، بنابراین مهم است که نیازهای تولید خود را در نظر بگیرید. در اینجا سه فرآیند وجود دارد:
-
قالب گیری تزریقی: این یکی از رایج ترین فرآیندهای قالب گیری است. از یک انژکتور برای فشار دادن پلیمر به داخل قالب استفاده می کند. پس از خشک شدن، قالب برداشته می شود. قالبگیری لاستیک تزریقی برای قطعات پیچیدهای که باید در حجمهای تولید بالا ساخته شوند، بهترین است.
-
قالب گیری انتقالی: این یکی از کم استفاده ترین فرآیندهای قالب گیری است. قالب گیری انتقالی با یک بار لاستیکی جامد شروع می شود که گرم می شود. پس از گرم شدن، لاستیک مایع وارد قالب شده و خشک می شود. قالب گیری انتقالی یک گزینه عالی برای قطعات پیچیده است که باید در حجم کم تولید شوند.
-
قالبگیری فشرده: در این روش قالبگیری از شارژی استفاده میشود که در قالب قرار میگیرد و سپس فشرده و گرم میشود. پس از خشک شدن قسمت از قالب خارج می شود. این نوع قالبگیری معمولاً برای قطعات کمپیچیده و کم حجم استفاده میشود.