برندسازی مهارت آموزان و گوهرسنگها در دستور کار ایمیدرو است
مجری طرح گوهرسنگ اعلام کرد: برندسازی مهارت آموزان و گوهرسنگها از طریق برنامهها و اقدامات انجام شده در صنعت گوهرسنگ کشور در دستور کار ایمیدرو است.
به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، ابومحمد هاشمی افزود: در راستای اجرای مفاد سند ملی گوهرسنگ کشور، پروژهای تحت عنوان طرح توسعه صنعت گوهرسنگ زیر مجموعه ایمیدرو تشکیل شد. این سند مجموعهای به هم پیوسته از اکتشاف گوهرسنگ تا افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی را شامل میشود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در صنعت گوهرسنگ ادامه داد: در ۱۱ استان در حوزه گوهرسنگ عملیات اکتشاف انجام شده است که نتایج آن در اختیار وزارت صمت قرار گرفت.
به گفته وی، در این زمینه از شورایعالی معادن مصوبهای دریافت شد که دارندگان زنجیرههای ارزش در استانها بتوانند فعالیتهای اکتشافی داشته باشند.
مجری طرح گوهرسنگ گفت: در حوزه آموزش نیز ایمیدرو با سازمان فنی و حرفهای کشور قراردادی به امضا رساند و برخی آموزشگاهها در نقاط مختلف کشور به دستگاههای تراش زاویه مجهز شد که با حمایت ایمیدرو و از محل منابع مسوولیت اجتماعی شرکت ها، تامین شده است.
هاشمی افزود: سال گذشته نخستین دوره مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی در فردوس خراسان جنوبی و امسال نیز دومین دوره آن در کرمان در ۵ رشته برگزار شد که مجموعه این فعالیتها زمینه برندسازی افراد در حوزههای تراش و برندسازی گوهرسنگهای ایرانی همچون فیروزه شد.
مجری طرح گوهرسنگ عنوان کرد: این فعالیتها منجر به معرفی نیروی آماده به کار مستعد و آموزش دیده میشود که میتواند در این صنعت به کار گرفته شوند و همزمان زمینهای برای ورود به بازارهای جهانی پیدا کنند.
وی افزود: گردش مالی گوهرسنگها و جواهرات در دنیا سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار است که سهم ایران در آن بسیار ناچیز است. بر اساس برنامههای از پیش تعیین شده در این صنعت سهم ۲ درصدی ایران تا سال ۱۴۱۰ هدفگذاری شده است.
هاشمی تاکید کرد: زیرساختهای مناسبی در ایمیدرو ایجاد شده است تا بتوانیم بازار هدف متمرکزی در حوزه گوهرسنگها داشته باشیم.