تقاضا برای استفاده از باتری‌های نیکلی چین افزایش یافت

تقاضا برای استفاده از باتری‌های نیکلی چین افزایش یافت

تولیدکنندگان باتری و خودرو طی چند سال گذشته برای کاهش هزینه‌ها و کاهش ریسک‌های مرتبط با روند عرضه، تصمیم به کنار گذاشتن نیکل در باتری‌های تولیدی گرفتند.

 اکنون بازار خودروهای الکتریکی چین برای گذار به سمت استفاده از باتری‌های بدون نیکل یا کبالت با چالش روبه‌رو شده است.در حال حاضر به نظر می‌رسد رویه استفاده از نیکل در باتری تغییر پیدا کرده و به دنبال آن تمایل به استفاده از نوعی باتری نیکل که صرفه اقتصادی مناسبی نیز دارد، میان تولیدکنندگان باتری و خودروسازان روندی صعودی به خود گرفته است. این نوع از باتری نیکل که حاوی مقدار کمی از فلز مذکور بوده، چگالی انرژی بالایی دارد و می‌تواند محدوده مسافت طی شده توسط خودروهای الکتریکی را افزایش دهد.

شرکت «Amperex Technology» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان باتری در جهان، تصمیم گرفته است تقاضا برای باتری‌های با محتوای نیکل متوسط ​​و ولتاژ بالا از سوی مصرف‌کنندگان را تامین کند.پیشرفت فناوری، افت قیمت چشمگیر مواد اولیه به کار رفته در تولید باتری و تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان، از جمله عواملی هستند که موجب شده است تمایل به استفاده از این نوع باتری افزایش پیدا کند.آرون وید، مدیر بخش ارزیابی هزینه باتری فعال در موسسه «CRU» بیان کرد: به نظر می‌رسد تلاش‌ها برای ایجاد تغییرات در بخش تولید باتری نیکل کبالت منگنز (NMC) و عرضه یک محصول متمایز در بازارهای داخلی و خارجی دو چندان شده است.بر اساس گزارش ارائه شده از سوی موسسه «SMM»، خودروسازان چینی از جمله شرکت‌های «Xiaomi Corp»، «Li Auto Inc» و «Zeekr» در حال حاضر از باتری‌های با محتوای نیکل متوسط ​​و ولتاژ بالا استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، شرکت «LG Energy Solution Ltd» مستقر در کره‌جنوبی اعلام کرد که تولید این نوع از باتری را در سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.شرکت «CNGR Advanced Material» به عنوان یکی از تامین‌کنندگان بزرگ مواد اولیه باتری، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت با تمرکز بر روی تولید باتری‌های با محتوای نیکل متوسط ​​و ولتاژ بالا برای خودروهای الکتریکی، نیاز ناگفته نماند خودروسازان الکتریکی و تولیدکنندگان بزرگ باتری در چین که در چند سال اخیر تغییراتی را در ترکیب باتری مورد استفاده و تولیدی خود ایجاد کرده‌اند، معمولا در چنین شرایطی به سرعت خود را با تغییرات بازار و ذائقه مصرف‌کنندگان وفق خواهند داد.در همین راستا، در چند سال گذشته افزایش قیمت نیکل و کبالت به همراه نگرانی از ایجاد محدودیت‌ها در بازار موجب شد مسیر تقاضا به سمت استفاده از باتری‌های لیتیوم آهن فسفات (LFP) سوق پیدا کند و بر همین اساس سهم استفاده از باتری‌های نیکل کبالت منگنز (NCM) کاهش پیدا کرد. از آن زمان به بعد قیمت فلزاتی حیاتی باتری‌ها روندی نزولی را تجربه کرده است.شرکت «LG Energy» اخیرا طی بیاینه‌ای اعلام کرد که استفاده از باتری‌های با محتوای نیکل متوسط ​​و ولتاژ بالا که چگالی انرژی و پایداری حرارتی بالایی دارند، هزینه‌های تولید را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.ایولا هیوز، سرپرست بخش تحقیقات شرکت «Rho Motion» بر این باور است که در چند سال گذشته پیش‌بینی شده بود کاتدهای باتری با محتوای نیکل متوسط در سال‌های آینده جایگزین باتری‌های فعلی شوند اما با این حال و ضمن کاهش قیمت کبالت و نگرانی‌ها در خصوص فقدان ایمنی استفاده از باتری‌های با محتوای نیکل بالا، سرعت این روند گذار به‌ طور چشمگیری کند شده است.بر اساس گزارش موسسه «CRU»، سهم استفاده از باتری با محتوای نیکل ​​در تولید باتری نیکل منگنز کبالت (NMC) در چین از حدود ۴۰ درصد در اوایل سال ۲۰۲۳، به نزدیک ۶۰ درصد در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

 

 

نظر شما