قیمت جهانی ورق گرم در پایین ترین حد ۴ سال اخیر

قیمت جهانی ورق گرم در پایین ترین حد 4 سال اخیر

قیمت جهانی ورق گرم در ماه آگوست و اوایل سپتامبر به کاهش ادامه داد که ناشی از تقاضای ضعیف، عدم اطمینان اقتصادی و فشار بالای میزان موجودی بازارها بود.

عرضه در اروپا و چین به پایین ترین سطح خود از سال 2020 رسیده و همزمان، آمریکای جنوبی شاهد بهبودی در قیمت ها بود که ممکن است نشان دهنده آن باشد که پس از تقریباً نصف شدن قیمت ها از ابتدای سال، به کف رسیده است.

قیمت ورق گرم در بازار اروپا از ابتدای سپتامبر کاهش قابل توجهی داشته در حال حاضر در پایین ترین سطح از ابتدای سال است. در غرب اروپا سه هفته گذشته قیمت ورق گرم 11.3 درضد افت داشته 550 یورو هر تن درب کارخانه شد و در جنوب اروپا حدود 7 درصد ارزان تر شده 540 یورو ثبت شده است.در این مدت قیمت ورق گرم در آمریکای شمالی افزایش جزئی 1.4 درصدی را نشان داده به 710 دلار در هر تن رسید و در ماه آگوست 7.7 درصد افزایش داشت، اما همچنان نسبت به ابتدای سال به طور قابل توجهی پایین تر است.در چین نیز قیمت ورق گرم از ابتدای سپتامبر 1 درصد کاهش یافته به 480 دلار در هر تن رسیده است. در حال حاضر قیمت های چین نیز در پایین ترین سطح خود از ابتدای سال جاری قرار دارد. کاهش قیمت نتیجه جو ضعیف بازار، افزایش موجودی ها و تولید است. صادرات نیز در حال کاهش است، اما با سرعت کمتر، زیرا تقاضا در خارج از کشور هنوز بهتر از داخل است.

 

نظر شما