کاردانو در آستانه تحولی بزرگ

کاردانو در آستانه تحولی بزرگ

بلاکچین کاردانو در آستانه اجرای هارد فورک مورد انتظار چانگ (Chang) خود قرار دارد. در همین راستا، نسخه ۹.۱.۰ نرم‌افزار اعتبارسنجی گره که شامل به‌روزرسانی‌های حیاتی لازم برای فورک است، در دسترس قرار گرفته است.

چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار کاردانو، این موضوع را تایید کرده و راه‌اندازی نسخه جدید نرم‌افزار گره را آخرین گام قبل از مرحله ولتر (Voltaire) توصیف کرده است. ولتر آخرین مرحله از نقشه راه شبکه کاردانو است که حاکمیت و مدیریت خزانه‌داری را به این بلاکچین اضافه خواهد کرد.بر اساس اطلاعات صفحه گیت‌هاب، نسخه‌ ۹.۱ شامل مواردی بیش از رفع اشکال است و همه پارامترهای مورد نیاز برای هارد فورک آینده را آماده می‌کند.

با این حال، فرآیند هارد فورک تنها زمانی ادامه می‌یابد که ۷۰ درصد اعتبارسنج‌ها یا اپراتورهای استخر استیکینگ (SPO) نرم‌افزار خود را به‌روز نمایند. در زمان نگارش این خبر، تنها حدود ۳ درصد از ۳۱۱۰ استخر استیکینگ شبکه برای هارد فورک آماده شده‌اند؛ بنابراین، تاریخ نهایی هارد فورک همچنان نامشخص است. در حالی که بسیاری از کاربران هارد فورک آینده را گامی بزرگ به سوی عصر جدیدی از رشد بلاکچین کاردانو می‌دانند، فیلیپ لوئیس (Philip Lewis)، یکی از بنیانگذاران امپووا (Empowa) که یک پروژه مبتنی بر کاردانو است، نگرانی‌هایی دارد. وی خاطرنشان کرده که واگذاری کنترل چنین «دستاورد علمی و مهندسی» قابل‌توجهی به جامعه، خطرناک است.

با وجود نگرانی‌هایش، لوئیس به نتیجه خوش‌بین است. او معتقد است که جامعه یک پشته فناوری استثنایی برای سیستم‌های اجتماعی غیرمتمرکز ایجاد کرده و فرهنگی را پرورش داده که به پتانسیل فناوری بلاکچین ارزش می‌دهد. او می‌گوید: اکثریت اعضای جامعه ما تلاش می‌کنند تا راه‌حل‌های حرفه‌ای برای مشکلات واقعی بسازند و به دنبال هیاهو نیستند تا سریع ثروتمند شوند.

عملکرد ETFهای اتریوم هم نتوانسته نهنگ‌ها را متوقف کند!

راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم در چند روز گذشته هنوز نتوانسته است عملکرد قیمتی مطلوبی را برای این رمزارز به ارمغان بیاورد. برخی از تحلیلگران بر این باورند که این رویداد به وضعیت «شایعه را بخر، خبر را بفروش» تبدیل شده است. این دیدگاه با کاهش اخیر قیمت اتریوم تقویت شده است. در ابتدای هفته، قیمت اتریوم حدود ۳۵۰۰ دلار بود، اما طی چند روز به سطح ۳۱۰۰ دلار سقوط کرد. با این حال، داده‌های درون زنجیره‌ای ارائه‌شده توسط پلتفرم تحلیلی اینتودبلاک (IntoTheBlock) نشان می‌دهند که فعالیت نهنگ‌های اتریوم افزایش یافته و حجم تراکنش‌های بزرگ این رمزارز به بالاترین حد ماهانه رسیده است.

به طور خاص، نهنگ‌ها در تاریخ ۲۴ جولای، در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته، ۳.۵ میلیون اتریوم را جابه‌جا کردند. در تاریخ ۲۵ جولای نیز، حجم تراکنش‌های با ارزش بیش از ۱۰۰ هزار دلار به بالاترین حد ماهانه خود، یعنی ۳.۶۸ میلیون اتریوم، رسید. در این میان، پلتفرم ردیابی تراکنش‌ ویل آلرت (Whale Alert) هم هشدارهای متعددی را در مورد تراکنش‌های بزرگ اتریوم منتشر کرده است. این فعالیت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده جریان‌های به سمت صرافی‌ها و همچنین رویدادهای انباشت باشد. بر اساس داده‌های موجود، کیف پول‌های بزرگ اتریوم در یک دوره هفت‌ روزه با افزایش ۱۲.۴۲ درصدی در جریان‌های ورودی خود مواجه شده‌اند.

به طور همزمان، جریان‌های خروجی از این کیف پول‌ها در همان بازه زمانی، ۳۸.۱۷ درصد افزایش یافته است. جالب توجه است که جریان‌های خالص در هفت روز گذشته منفی ۱۰۰.۶۵ درصد بوده است که نشان می‌دهد جریان‌های به سمت صرافی‌ها بیشتر از جریان‌های ورودی به کیف پول‌ها بوده است. با این حال، اگرچه جریان‌های خروجی از کیف پول‌های بزرگ برجسته‌تر هستند، اما تعدادی از نهنگ‌ها بدون ترس همچنان به انباشت اتریوم ادامه می‌دهند.

در زمان نگارش این خبر، اتریوم با ۴.۷۳ درصد رشد نسبت به روز گذشته، در محدوده قیمتی ۳۳۷۵ دلار معامله می‌شود.

مرحله انباشت دوج‌کوین تمام شد

دوج‌کوین (DOGE)، بزرگ‌ترین میم‌کوین از نظر ارزش بازار، در هفته گذشته عملکرد بسیار خوبی داشت و یک رشد قیمتی ۷ درصدی را تجربه کرد. اگرچه در چند روز گذشته، قیمت این میم‌کوین به طور موقت به حدود ۰.۱۲ دلار کاهش یافت، ولی سپس دوباره به محدوده ۰.۱۳ دلار برگشت. در حال حاضر، قیمت دوج‌کوین با ۳.۴۳ درصد رشد روزانه، در محدوده ۰.۱۳۴۹ دلار قرار دارد. در این میان، علی مارتینز، تحلیلگر معروف بازار، همچنان هولدر دوج‌کوین است و معتقد است که این نوسانات قیمتی بخشی از یک مسیر صعودی هستند که می‌توانند دوج‌کوین را در ماه‌های آینده به اوج تاریخی جدیدی برسانند.

شروع معامله تعهدی

بر اساس تحلیل مارتینز، قیمت دوج‌کوین در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۱ در یک مثلث نزولی تثبیت شد و سپس، یک رشد چشمگیر سه‌رقمی را تجربه کرد. او پیش‌بینی می‌کند که این الگو دوباره تکرار شده و دوج‌کوین در آینده نزدیک رشد مشابهی خواهد داشت.

به گفته مارتینز، دوج‌کوین ابتدا در یک مثلث نزولی تثبیت می‌شود، سپس شاهد یک رالی صعودی ۱۴۰ تا ۲۳۰ درصدی است و قبل از ورود به روند صعودی بعدی، ۵۶ تا ۶۰ درصد افت می‌کند. این معامله‌گر همچنین اعتراف کرده که اخیرا توکن‌های DOGE بیشتری را خریداری کرده و حتی یک توکن هم نفروخته است. دیگر تحلیلگران مانند ماگز (Mags) و کالئو (KALEO) نیز آینده روشنی را برای دوج‌کوین پیش‌بینی کرده‌اند. ماگز معتقد است که مرحله انباشت این رمزارز به پایان رسیده و ممکن است به زودی با یک صعود پارابولیک مواجه شویم که می‌تواند قیمت را به بالای ۱ دلار برساند. از طرف دیگر، کالیو بر این باور است که دوج‌کوین قدرتی مخفی برای حرکت افقی در دوره‌های طولانی و سپس رشد سریع عمودی دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال نیز، شاخص قدرت نسبی (RSI) دوج‌کوین روی عدد ۵۹.۴۷ قرار دارد و بیانگر آغاز یک رالی صعودی است. در پایان مارس و اوایل آوریل، زمانی که قیمت دوج‌کوین به بالای ۰.۲۲ دلار جهش کرد، شاخص RSI آن در همین محدوده قرار داشت.

 

نظر شما