یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 33749
تاریخ انتشار: 1402/07/25 07:55

موفقیت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در انجام مطالعاتی جدید

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: مطالعات فرآوری در مقیاسهای آزمایشگاهی و پایلوت نمونه پلی متال مس، سرب و روی مهرجرد یزد با موفقیت در این مرکز به انجام رسید.
موفقیت مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در انجام مطالعاتی جدید

به گزارش روزگار معدن به نقل از روابط عمومی مرکز یاد شده، دکتر مرتضی هاشم‌پور افزود: در این پروژه انجام مطالعات و آزمایش-های فرآوری مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت توسط شرکت ایمن سازان (مشاور کارفرما و زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا) به مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران واگذار گردید.

هاشم پور افزود: پس از انجام مطالعات فرآوری در مقیاس آزمایشگاهی و ارائه فلوشیت نهایی، مطالعات مقیاس نیمه صنعتی بر اساس نتایج آزمایشگاهی به صورت پیوسته بر روی 20 تن نمونه حاوی تر‌کیبات فلزی سرب، روی و مس انجام  گرفت که منجر به تولید کنسانتره های ترکیبات فلزی مذکور (سرب، روی و مس) با عیار و بازیابی اقتصادی  شد.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران پیش از این تاکید کرده بود، مرکز تحقیقات باید به سمت سیاستگذاری،  هدایت و ریل گذاری مجموعه های معدنی در زمینه تحقیقات فرآوری مواد معدنی پیش برود و کانون هماهنگی سایر مجموعه های فعال در این زمینه باشد.

وی همچنین یادآور شد: مرکز تحقیقات می تواند محور تحقیق و توسعه معدن و صنایع معدنی ایران باشد و از این رو باید پژوهش کاربردی و تحقیقات در معدن و صنایع معدنی را در دستور کار همیشگی خود داشته باشد.

هاشم پور خاطرنشان ساخت: مرکز تحقیقات می تواند در آینده نزدیک با مراکز علمی- پژوهشی،  دانش‌بنیان بنیان و دانشگاهی مرتبط داخلی و خارجی همکاری مشترکی داشته و حمایت لازم را از اینگونه مراکز به عمل آورد و در تعامل دوسویه ظرفیت‌ها ، نسخه‌های منحصر بفرد و به‌روز را ارائه کند .

پیش از این سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: نخستین محور راهبردی که این مرکز در سال‌های اخیر مورد توجه قرار داده، فرآوری کانی های کم عیار است که در این ارتباط،  پروژه های متعددی با بخش های دولتی و خصوصی انجام یا در دست اقدام دارد که فرآوری نمونه های هماتیتی فولاد سنگان، نمونه های کم عیار از معادن فولاد مبارکه، فرآوری سنگ آهن پلاسری مروست(شرکت کویر سروش ) ، نمونه های مس جانجا( سیستان و بلوچستان ) مربوط به هلدینگ توسعه معادن و فلزات را می‌توان نام برد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/36b5vj