در تولید سازه‌های فولادی خودکفا شده‌ایم

در تولید سازه‌های فولادی خودکفا شده‌ایم

نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان سازه‌های فولادی از خودکفایی در تولید سازه‌های فولادی خبر داد و گفت: با همت متخصصان داخلی، خوشبختانه این صنعت بومی‌سازی شده است.

احمد کرمی‌راد در نخستین نشست تخصصی مدیران صنعت سازه‌های فولادی ایران، بیان کرد: تا اواخر دهه ۷۰، ساز‌های فولادی مورد نیاز پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌های کشور توسط شرکت‌های خارجی ساخته می‌شد و حتی چینی‌ها به دنبال این بودند که در ایران کارخانه احداث کنند اما طی ۵۰ سال گذشته، صنعتگران داخلی نقش پررنگ و حائز اهمیتی در این صنعت داشتند؛ به طوری که هم‌اکنون تمام سازه‌های موجود در خشکی و دریا در داخل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز هیچ سازه فلزی وارد کشور نمی‌شود، ادامه داد: در سدسازی، پل‌سازی، ساخت نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها صنایع فلزی مورد نیاز در داخل ساخته و تامین می‌شود و در این صنعت به خودکفایی رسیده‌ایم.

نایب رئیس انجمن تولید‌کنندگان سازه‌های فولادی با اشاره به اینکه باید در ساخت‌و ساز‌های کشور به سمت سازه‌های فولادی حرکت کنیم، تصریح کرد: در وزارت راه و شهرسازی، صنایع فلزی مورد نیاز ساخت‌وساز مسکن و در صنایع مختلف اعم از خودروسازی و سیمانی تمام سازه‌ها داخلی‌سازی شده است.

کرمی‌راد با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر به صنعت سازه‌های فولادی به صورت جدی توجه نشده است، تصریح کرد: صنعت سازه‌های فولادی نیاز به حمایت دارد و اگر در سال‌های آینده رسیدگی جدی به آن نشود، بی‌شک تولید‌کنندگان دچار چالش می‌شوند.

وی در پایان به توانمندی ساخت مسکن با بهره‌مندی از اسکلت فلزی اشاره کرد و یادآور شد: اگر ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تنی اسکلت فلزی در ۲۰ استان به صورت طبیعی توزیع شود، سالانه قابلیت ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی با متراژ ۱۰۰ مترمربع را خواهیم داشت.

 

نظر شما