شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 36245
تاریخ انتشار: 1403/01/21 04:30

اولویت اصلی تبلیغات نوین

مهدی نجفی-مدیرمسئول
اولویت اصلی تبلیغات نوین

در جایی خواندم بهترین تبلیغ حفظ مشتریان، جلب رضایت آنها است.

شاید این جمله در نگاه اول ساده به نظر برسد ولی با توجه به بمباران‌های تبلیغاتی مدرن امروزی و افزایش رقابت ، در عمل کار دشواری است. حال بایدگفت با اینکه همه چیز هر روز دستخوش تغییر است، تبلیغات هنوز هم یکی از مهم‌ترین عوامل در کسب و کار به حساب می‌آید. در واقع، با توجه به شرایط کنونی ، تبلیغات می‌تواند به عنوان یک ابزار اساسی برای جذب مشتریان، افزایش فروش و حفظ نشان تجاری و بقا در برابر رقبای دیگر عمل کند.

اگر شما به عنوان یک کسب و کار به دنبال حضوری تاثیرگذار در بازار هستید، باید به تبلیغات بپردازید. با استفاده از روش‌های مختلف تبلیغاتی می‌توانید برای جذب مشتریان جدید و رضایت مشتریان فعلی خود اقدامات موثری را انجام دهید.

با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تحریم های ظالمانه، احتمالاً خیلی از شرکت ها در بازار به سمت کاهش هزینه‌های تبلیغاتی روی آورند، اما باید بدانیم با استفاده از روش‌های جدید و نوآورانه، با هزینه‌های کمتر هم می‌توان به هدف خود رسید.

بنابراین، به تبلیغات در کسب و کار، مخصوصا در سال جاری باید اهمیت داد. برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از روش‌های نوآورانه، می‌تواند کارگشا باشد.

لذا نیاز است موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌ها به سمت نوعی دیگر از تبلیغات حرکت کنند.

تبلیغات مدرن با سبک تبلیغات در گذشته دارای تفاوت‌های زیادی است. در تبلیغات مدرن توجه بیشتر بر روی اقناع مخاطب متمرکز شده، در ادامه به برخی تفاوت‌های آن با گذشته اشاره میکنم :

۱- هدف: در گذشته، هدف اصلی تبلیغات بیشتر جذب مخاطب و افزایش فروش بود. اما در تبلیغات مدرن، هدف بیشتر تعامل با مشتری است. به عنوان مثال، با استفاده از تبلیغات مدرن می‌توان به راحتی با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرد و نظرات آن‌ها را برای تولید محصول دلخواه مخاطب دریافت کرد.

۲- رسانه‌ها: در گذشته، رسانه‌های اصلی، تلویزیون، رادیو و روزنامه‌ها بودند. اما در تبلیغات مدرن، از رسانه‌های آنلاین مانند وب‌سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی، پادکست و ویدئو استریمینگ و رسانه‌های تخصصی تحلیلی استفاده می‌شود.

۳- محتوا: در گذشته، محتوا اغلب با محوریت فروش آماده می‌شد . اما امروزه، محتوای تبلیغاتی باید جذاب و مفید برای مخاطب باشد تا توجه و تعامل او را به خود جلب کند و نیازی از مخاطب را برطرف سازد.

۴- فرآیند: فرآیند تبلیغات در گذشته از انتخاب رسانه تا تولید محتوا و پخش آن در رسانه‌ها تا تحلیل نتایج انجام می‌شود. اما در تبلیغات مدرن، فرآیند تبلیغات شامل تحلیل داده‌ها یک نکته مهم اساسی به حساب می آید، بهینه‌سازی محتوا و تعامل با مشتریان است.

در کل، تبلیغات مدرن با تمرکز بر تعامل با مشتریان، استفاده از رسانه‌های آنلاین و تولید محتوای جذاب و مفید، می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر برای ساخت یک نشان تجاری معتبر و پایدار عمل کند.

در آخر باید اشاره کنم که با این نگاه یعنی تحلیل بازار داخلی و خارجی و آگاهی از تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت و انتشار آن از طریق مختلف تبلیغاتی می تواند باعث شود تا تمام کسب و کارها ، نگاه جدی تری به بازارهای جهانی داشته باشند.

آینده جایی نیست که ما برویم، آینده را باید ساخت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/2xoadl