یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 33027
تاریخ انتشار: 1402/07/09 10:10

صادرات یک میلیون و ۴۶۵ هزار تن کالا از مرز مهران

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: یک میلیون و ۴۶۵ هزار تن انواع کالا به ارزش ۸۲۲ میلیون دلار در نیمه نخست سال جاری از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.
صادرات یک میلیون و ۴۶۵ هزار تن کالا از مرز مهران

به گزارش روزگار معدن به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روح‌الله غلامی اظهار داشت: ارزش دلاری این مقدار صادرات از مرز مهران ۸۲۲ میلیون دلار است.
وی افزود: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد:عمده کالاهای صادراتی شامل سنگ، کاشی، سرامیک، آهن‌آلات، محصولات فلزی، تره‌بار، محصولات پتروشیمی، سنگ آهن، کلینکر سیمان، محصولات پلاستیکی، شیشه و محصولات آن و خودرو و قطعات آن را شامل می‌شود.
غلامی بیان کرد: گمرک بین‌المللی مهران از نظر صادرات برای سومین سال متوالی در رتبه نخست بین ۱۲ گمرک مرزی با کشور عراق قرار دارد.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط ۶۰۰ کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین‌المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/48qbrl