سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 - 14 May 2024
کد خبر: 29864
تاریخ انتشار: 1402/04/20 14:31

تضعیف دلار آمریکا، حمایتگر بهای طلاست

 تضعیف دلار آمریکا، حمایتگر بهای طلاست

به گزارش روزگارمعدن به نقل از «اف‌ایکس استریت»، بهای طلا در معاملات روز سه‌شنبه آسیایی افزایش یافت، اگرچه باوری برای صعود آن وجود ندارد و این فلز زرد همچنان در نزدیکی منطقه 1935 دلاری که هفته‌ی گذشته به آن رسید، زیر یک مانع کلیدی باقی می‌ماند.

طلا (XAU/USD) در حال حاضر کمی بالاتر از سطح 1925 دلار معامله می‌شود که بیانگر افزایش کمتر از 0.10 درصد در روز است؛ در این بین، معامله‌گران پیش از انجام شرط‌‌‌بندی‌های جهت‌دار جدید، مشتاقانه منتظر انتشار آخرین ارقام تورم مصرف‌کننده از ایالات متحده هستند که در روز چهارشنبه ارائه می‌شود.

شاخص کلیدی قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده (CPI) تأثیر زیادی بر چشم‌انداز سیاست کوتاه‌مدت فدرال رزرو دارد که البته به نوبه‌ی خود، نه‌تنها مسیر تقاضای دلار آمریکا (USD) را مشخص می‌کند، بلکه خالق انگیزه‌ی معناداری برای طلا نیز هست.

در عین حال، عامل دیگری که باعث شد دلار برای چهارمین روز متوالی کاهش یابد و به پایین‌ترین سطح خود از 11 ماه می برسد، گمانه‌زنی‌هایی پیرامون رویکرد بانک مرکزی ایالات متحده مبنی بر پایان سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه است.

جزئیات اشتغال ماهانه‌ی ایالات متحده که در روز جمعه منتشر شد، حاکی از ایجاد اشتغال در کمترین میزان در 1.5 تا 2 اخیر بوده است که از سرد‌شدن بازار کار خبر می‌دهد.

علاوه بر این، نظرسنجی ماهانه نیویورک فس در روز دوشنبه بیان کرد که انتظار تورم مصرف‌کننده‌ی یک ساله، از 4.1 درصد در ماه قبل به 3.8 درصد در ژوئن، و در واقع به پایین‌ترین سطح از آوریل 2021 رسیده است. این امر می‌تواند به فدرال رزرو اجازه دهد تا موضع جنگ‌طلبانه خود را معتدل‌تر کند و همچنان بر دلار فشار بیاورد.

شرط‌‌بندی برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای، سودهای طلا XAU/USD را محدود می‌کند

گذشته از این‌ها، نگرانی‌ها در مورد رکود اقتصادی جهانی، حمایت بیشتری را از طلا به عنوان پناهگاه امن به عمل آورد، هرچند که رشد روزانه فاقد تداوم صعودی است.از سوی دیگر، نظرات تندروانه‌ی یک شبه‌ی چندین مقام فدرال رزرو، مجدداً آتش احتمال افزایش 25 واحد پایه‌ی را در نشست سیاستی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) در 25 تا 26 ژوئیه، تندتر کرد. این امر به نوبه‌ی خود به عنوان یک عامل کلیدی در نظر گرفته می‌شود که نقش یک باد مخالف را برای قیمت طلای بدون بازده طلا ایفاء می‌کند.در حوزه‌ی اظهارات رؤسای بانک‌های مرکزی، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، و همچنین لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، مجدداً بر تشدید بیشتر سیاست‌های پولی بانک‌ها برای مهار تورم تاکید کردند.

چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا

از دیدگاه تکنیکال، هر حرکت صعودی بعدی ممکن است با مقاومت سخت در نزدیکی منطقه‌ی عرضه 1933 تا 1935 دلاری روبرو شود. پس از آن، میانگین متحرک 100 روزه قرار دارد که در حال حاضر در حدود 1948 تا 1949 دلار است. قدرت پایدار فراتر از رقم 1949 ممکن است رالی با پوشش شورت را هدف قرار دهد و قیمت طلا را در مسیر منطقه عرضه 1,970 الی 1,972 دلار، به منطقه 1,962 تا 1,964 دلار برساند. در ادامه‌ی راه، مومنتوم صعودی می‌تواند بیشتر امتداد یابد و به گاوها اجازه می‌دهد تا علاوه بر آنکه مارک روانی 2000 دلار را پس بگیرند، مقاومت 2010 الی 2012 دلار را نیز آزمایش کنند.

از طرف دیگر، به نظر می‌رسد منطقه 1910 الی 1912 دلاری به عنوان یک حمایت فوری ظاهر شده است و باید در آستانه‌ی مرز 1900 دلار و کف قیمت چند ماهه، در حدود منطقه 1892 الی1893 دلاری که در ژوئن لمس شد، از روند نزولی محافظت کند.

علاوه بر آن، برخی فروش‌های متعاقب به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران نزولی در نظر گرفته می‌شوند و قیمت طلا را برای تسریع مسیر نزولی به سمت میانگین متحرک بسیار مهم 200 روزه (SMA)، که در حال حاضر در محدوده 1866-1865 دلار قرار دارد، آسیب‌پذیر می‌کند. این سطح باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری عمل کند که البته اگر قاطعانه شکسته شود، راه را برای امتداد افت شدید اخیر از بالاترین سطح تاریخ، در حدود منطقه 2080 دلاری که در ماه می لمس شد، هموار خواهد کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/4p9bld