دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 33337
تاریخ انتشار: 1402/07/17 08:50

کمک صندوق توسعه ملی در ساخت نیروگاه برای فولادی‌ها

کمک صندوق توسعه ملی در ساخت نیروگاه برای فولادی‌ها

به گزارش روزگار معدن مجید شکرالهی، مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی در گفت‌و گو با روزگار معدن در مورد امضای تفاهم نامه صندوق توسعه ملی و فولادخوزستان برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه سیکل ترکیبی اظهار کرد:این طرح یک نیروگاه سیکل ترکیبی است که برای تامین  برق فولاد خوزستان احداث شده است. ظرفیت آن 520 مگاوات است. نوع قراردادی که با فولاد خوزستان بسته شده به روش B.O.T است. کل حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز 298  میلیون یورو است که 180 میلیون یوروی آن را  صندوق توسعه ملی در غالب اعطای تسهیلات و سهم از درآمد به پروژه تزریق می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا چنین سرمایه‌‎گذاری‌هایی در پروژه‌های دیگر انجام می‌شود یا خیر، اظهار کرد: در بحث نیروگاهی معوقات سنگینی داریم. لذا بیان کرده‌‎ایم که در نیروگاه‌هایی سرمایه گذاری خواهیم کرد که به صورت خودتامین اداره شوند و مصرف کننده ارزی دارند و آن مصرف کننده ارزی باید درغالب رفع تعهد ارزی عمل کند. اینگونه اطمینان پیدا کنیم که منابع ارزی خودمان را در زمانی معین دریافت کنیم.
مدیر ارزیابی و سرمایه گذاری صندوق توسعه ملی بیان کرد: در طرح‌های معدنی باید بفهمیم که آن شرکت در حال صادرات و کسب درآمد ارزی باشد از طرفی هم شرکت‌های معدنی در سال‌های اخیر به دلیل قطعی برق مدام در حال ضرر هستند. اما از آنجایی که مدل ما یک مدل برد-برد است چندین شرکت فولادی و معدنی برای ما درخواست ارسال کرده‌اند که به صورت نیروگاه‌های خود تامین با آنها مشارکت در سرمایه‎گذاری داشته باشیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/4mqjw8