دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 29 Apr 2024
کد خبر: 33175
تاریخ انتشار: 1402/07/15 06:44
وزیر صمت عنوان کرد:

مردم در طرح‌های پربازده معدنی شریک شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از حدود ۵۰۰ واحد معدنی در سیستان و بلوچستان ۹۰ درصد به نیروهای بومی واگذار شده که این حرکت بسیار خوب و رو به توسعه است که نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران به این استان دارد.
مردم در طرح‌های پربازده معدنی شریک شوند

به گزارشروزگار معدن به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای عالی معادن سیستان و بلوچستان اظهار کرد: علاوه بر تقویت این روند باید برای واحدهای بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های کلان از نیروهای متخصص بومی استفاده کرد چرا که فارغ‌التحصیلان بومی زیادی در حوزه معدن سیستان و بلوچستان داریم که به کارهای تخصصی و فوق تخصصی ورود کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه است باید مشارکت مردم به صورت سهام و غیره برای ورود و سرمایه‌گذاری به بخش معادن بزرگ در شمال و جنوب این استان فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد کارخانه لوله در سیستان و بلوچستان پیرامون تکمیل طرح انتقال آب از دریای عمان بود که پس از اتمام این طرح پیشنهاد می‌شود سایز لوله‌ها را تغییر داده تا از آن در تمام شهرها و طرح‌ها استفاده شود حتی مبنای صادراتی به کشورهای خلیج فارس را داشته باشد.

مدیران موظف به همکاری در طرح انتقال آب از دریای عمان

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: تمام مدیران موظف به همکاری در طرح انتقال آب از دریای عمان هستند اخیراً گلایه سوخت در این پروژه مطرح بود که در این جلسه از شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی خواستار همکاری در این زمینه هستیم تا مشکلی در روند اجرای طرح ایجاد نشود.

محمد کرمی بیان کرد: همه باید با جدیت همکاری کنند تا طرح انتقال آب از دریای عمان به نتیجه برسد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه معادن دارد باید کمک کنیم تا با نگاهی که دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان دارد کار معادن سرعت گیرد، در این زمینه از زمین شناسی درخواست حضور بیشتر و کار بر روی پهنه‌های زیادتر داریم تا شاهد توسعه بیشتری در این استان باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در بحث تجارت نیز در مرز تعدادی بازارچه محلی داریم در این زمینه ۱۰ بازارچه با پاکستان توافق کردیم که تاکنون سه مورد ساخته شده، بازارچه‌های رسمی و پایانه‌های مرزی نیز وجود دارند که در بحث دریایی با کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه در زمینه تجارت کار را رونق خواهیم داد و از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

وی گفت: اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های بکر سیستان و بلوچستان است که سرمایه‌گذاری و استفاده از این فرصت‌ها می‌تواند گام مهمی در توسعه این استان باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/48qbva