چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
کد خبر: 32541
تاریخ انتشار: 1402/06/27 12:00

قیمت بنزین در آمریکا پس از مدتها رکورد زد!

طبق گزارش AAA، میانگین ملی بنزین در روز جمعه به ۳.۸۷ دلار در هر گالن رسید، درست زمانی که طوفان لی به سمت شمال نیوانگلند حرکت می‌کرد. اما احتمالاً خبر‌های خوبی برای مصرف کنندگان نیز وجود دارد: تحلیلگران فکر می‌کنند که قیمت‌ها به دلیل استفاده از بنزین زمستانی کاهش می‌یابد که هزینه تولید آن کمتر است.

تام کلوزا، رئیس تجزیه و تحلیل انرژی جهانی در OPIS، به یاهو فایننس گفت: با ممانعت از اختلالات قابل توجه ناشی از طوفان لی، قیمت گاز احتمالا به اوج خود می‌رسد. او در ادامه افزود که "حتی اگر نفت خام در محدوده ۹۰ دلار در هر بشکه باقی بماند، احتمالاً پس از مدتی شاهد کاهش قیمت‌ها در پمپ بنزین‌ها خواهیم بود. اندی لیپو از Lipow Oil Associates نیز احساسات مشابهی را تکرار کرد.

لیپو به یاهو فایننس گفت: "در پنج روز آینده من انتظار دارم قیمت بنزین چند سنت افزایش یابد، اما پس از آن مصرف کنندگان شرق کوه‌های راکی از قیمت پایین‌تر بنزین زمستانی بهره‌مند خواهند شد و باید شاهد کاهش ۰.۱۰ دلاری به ازای هر گالن در این بازار‌ها باشیم.

استثناء این مسئله کالیفرنیا است، جایی که میانگین قیمت بنزین در حال حاضر حدود ۵.۵۲ دلار در هر گالن است. لیپو افزود: "متاسفانه اگر در کالیفرنیا هستید، بنزین زمستانی تا اول نوامبر وارد سیستم توزیع نمی‌شود. قیمت‌های بالاتر بنزین نگرانی‌هایی را در مورد تأثیر منفی بر اقتصاد و هزینه‌های مصرف‌کننده افزایش می‌دهد.

مایک دیکسون، رئیس تحقیق و توسعه محصول در Horizon Investments، در یادداشت اخیر خود به مشتریان گفت: "تحقیقات نشان می‌دهد که احساسات مصرف کنندگان با افزایش قیمت بنزین بدبینانه‌تر می‌شود - و همانطور که مصرف کنندگان در مورد چشم انداز مالی خود کمتر مطمئن می‌شوند، تمایل دارند مخارج خود را مهار کنند. قیمت‌های انرژی، به‌ویژه بنزین، بزرگ‌ترین عامل انتشار تورم بالاتر از حد انتظار در ماه اوت در روز چهارشنبه بود.

در گزارش CPI آمده است: «شاخص بنزین بیشترین سهم را در افزایش ماهانه همه اقلام داشت و بیش از نیمی از افزایش را به خود اختصاص داد.» قیمت سایر محصولات حاصل از نفت مانند سوخت جت نیز در حال افزایش است. روز پنجشنبه، هواپیمایی دلتا (DAL) نسبت به کاهش سود به دلیل هزینه‌های تعمیر و نگهداری و سوخت جت بیشتر هشدار داد.

افزایش اخیر نفت، RBC Capital Markets را بر آن داشت تا احتمال ۱۰۰ دلار در هر بشکه را در میان بازار "مبتنی بر حرکت" محتمل کند. مایکل تران و هلیما کرافت، تحلیلگران در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران نوشتند: مفهوم ۱۰۰ دلار در هر بشکه در چند ماه پیش کاملاً غیرقابل تصور بود، اما امروزه به یک سناریو تا حدودی محتمل و قابل تصور تبدیل شده است. عربستان سعودی اخیرا کاهش تولید یکجانبه خود را برای سه ماه آینده تمدید کرد. روسیه همچنین صادرات خود را تا پایان سال ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داد. این کاهش‌ها چیزی مضاف بر کاهش تولید اوپک پلاس است که در پایان سال گذشته آغاز شد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/3qdqg8