پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 35318
تاریخ انتشار: 1402/10/23 07:00

افزایش فروش آنلاین فولاد

افزایش فروش آنلاین فولاد
عکاس: مهدی کاوه ای

چین بزرگترین تولیدکننده محصولات فولادی در جهان، ۲۵ درصد از محصولات خود را به صورت آنلاین و با استفاده از پلت‌فرم‌های تخصصی به فروش رسانده است. استیل میت در گزارشی درباره این موضوع نوشت: تجارت الکترونیک در بخش فولاد چین از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۴ برابر افزایش یافته‌ است. چینی‌ها در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۲۰ میلیون تن فولاد برابر با ۲۵ درصد از حجم تولیدات را به صورت الکترونیک به فروش رساندند.
این روش فروش از سال ۲۰۱۵ مورد توجه فولادسازان چینی قرار گرفت. اگرچه در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ نیز محصولات فولاد چین از طریق تجارت الکترونیک به فروش می‌رسید ولی چینی‌ها در سال ۲۰۱۵ به این موضوع توجه ویژه‌ای کردند تا پلت‌فرم‌های تخصصی بسیاری به خصوص از این تاریخ شروع به کار کنند.
فولادسازان چینی در سال ۲۰۱۵ با فروش ۵۲ میلیون تن محصول از طریق تجارت الکترونیک در این حوزه ورود قوی داشتند. سپس آمار فروش آنلاین در سال بعد به ۷۳ میلیون تن رسید و همین روند ادامه داشت تا اینکه فروش آنلاین فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۲۲۰ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۵ نزدیک به بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرد. ضمن اینکه فروش آنلاین فولاد در چین هر سال سهم بالاتری از تولیدات این کشور را شامل می‌شود.
سال ۲۰۱۵ که به عنوان یکی از بدترین سال‌ها در صنعت فولاد چین شناخته می‌شود. تولید محصولات فولادی ۸۰۳ میلیون و ۸۳ هزار تن اعلام شد. از این میزان حدود ۶ درصد به صورت آنلاین به فروش رسید. در سال ۲۰۱۹ چینی ها ۹۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد تولید کردند و بیش از ۱۷ درصد از آن به صورت آنلاین فروش رفت و در نهایت در سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵ درصد از حجم تولیدات به صورت تجارت الکترونیک معامله شد. پیش‌بینی می‌شود این عدد در سال ۲۰۲۳ نیز افزایش پیدا کند؛ اگرچه رشد آن از سال ۲۰۲۰ به بعد کند شده است.
گزارش‌های مختلف از افزایش تعداد پلت‌فرم‌های تخصصی در این زمینه حکایت می‌کند به صورتی که تعداد آنها از سال ۲۰۱۵ به بعد چند برابر شده‌ است با این حال استیل‌میت مدعی است نزدیک به ۶۵ درصد از معاملات مربوط به سه پلت‌فرم Zhaogang، Ouyeel و Bank Steel است. آمار نشان می‌دهد سهم پلت‌فرم‌های جدید این حوزه هر سال افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از این پلت‌فرم‌ها در سال ۲۰۲۳ امکانات جدیدی در زمینه فروش آنلاین محصولات فولادی به صورت بین‌المللی ایجاد کرده‌اند.


کپی لینک کوتاه خبر: https://rouzegaremadan.ir/d/2rb5qm